1
۱۳۹۶-۱۲-۰۲
تغيير پسوند فايل = مخفي كردن فايل!
با استفاده از این ترفند ميتوانيد بدون نياز به نرم افزار خاصي و از طريقي ترفندي ساده فايلهاي خود را مخفي سازيد.

با استفاده از ترفندي كه هم اكنون به شما معرفي خواهيم كرد ميتوانيد بدون نياز به نرم افزار خاصي و از طريق ترفندي ساده فايلهاي خود را مخفي سازيد. جالبي اين ترفند اينجاست كه همگي افراد ميتوانند آيكون اين فايل را مشاهده كنند اما فقط خود شما قادر خواهيد بود كه آن را اجرا يا نمايش دهيد. همچنين با اين كار ديگر فايل مورد نظر در Search ويندوز نيز نمايان نخواهد شد.
 
براي اين كار:
ابتدا در My Computer و از منوي Tools بر روي Folder option كليك كنيد. سپس در پنجره باز شده به تب View برويد. در ليستي كه مشاهده ميكنيد در صورتي كه تيك Hide extensions for known file types زده شده بود آن را برداريد و بر روي OK كليك كنيد.

با اين كاري كه شما انجام داديد قابليت ديدن پسوند فايلها را در ويندوز فعال ساخته ايد (لازم به ذكر است كه اين كار به نوعي نيز امنيت شما را در برابر هك شدن بالا ميبرد).

حال ، فايل مورد نظر را كه مي خواهيد مخفي سازيد را انتخاب كرده بر روي آن راست كليك كنيد و گزينه Rename را بزنيد. حالا پسوند فايل را پاك كنيد و آنرا مثلا به TXT تبديل كنيد، خواهيد ديد كه فايل ديگر فرمت قبلي خود را ندارد و به صورت TXT درآمده است.

به عنوان مثال ميخواهيم فايل Tarfandestan.jpg را به مخفي كنيم. مي باست بر روي Rename كليك كرده و سپس پسوند آن يعني jpg. را پاك كنيم. بعد از اين كار به جاي jpg. كه پاك كرديم تايپ ميكنيم txt. و Enter را ميزنيم.

هم اكنون مي باست براي دوباره ديدن آن، آن را به فرمت قبلي خود برگردانيم و پسوند قبلي را جايگزين txt. نماييم.

http://www.beytoote.com


 
افزودن دیدگاه جدید:

متن ساده

HTML محدود

Image CAPTCHA
کاراکترهای نمایش داده شده در تصویر را وارد کنید