1
۱۳۹۷-۰۱-۲۲
چند راه حل براي وقتي قابليت جستجو در استارت منوي ويندوز ۱۰ كار نمي كند
در ادامه به چند نكته و راه حل پيرامون قابليت جستجو و غيرفعال شدن آن در استارت منو خواهيم پرداخت.

استارت منو، يكي از بخش هاي فوق العاده ويندوز بوده به طوري كه هزاران قابليت را در خودش جاي داده و ما اين موهبت را گاها نمي بينيم تا اينكه در چيزي خللي ايجاد شود. هر چند مايكروسافت در تلاش است كه مشكلات ويندوز را روز به روز كاهش دهد و استارت منو را هم تقويت كند اما گاهي برخي از بخش هاي آن دچار مشكل مي شود كه ما به دنبال راه حل هاي ساده براي آن ها هستيم و گاها هم موفق مي شويم.
در ادامه به چند نكته و راه حل پيرامون قابليت جستجو و غيرفعال شدن آن در استارت منو خواهيم پرداخت.

راه حل اول: آنتي ويروس را غير فعال كنيد و Windows Firewall را فعال كنيد
اين راه حل بدين معني نيست كه آنتي ويروس خود را به طور كامل از سيستم حذف كنيد و آن را براي هميشه غيرفعال كنيد. معمولا قابليت جستجو و برخي قابليت هاي ديگر، با آنتي ويروس ها نمي سازند و اين مشكلي شده كه معمولا پس از مدتي قابليت جستجو متوقف مي شود.

اگر آنتي ويروس اوست avast داريد سعي كنيد يك بار هم كه شده آن را غير فعال كنيد. اما اگر از آنتي ويروس مخصوص خود ويندوز استفاده مي كنيد معمولا چنين چيزي رخ نخواهد داد هر چند غيرفعال كردن آن براي تست ضروري است.

 
آنتي ويروس را غير فعال كنيد
از طرفي با فعال سازي Windows Firewall مي توانيد به حل اين مشكل كمك كنيد. از آن جا كه قابليت جستجو و يافتن يك كار امنيتي به شمار مي آيد، مي توان با حذف و اضافه كردن برخي اپ ها و قابليت ها عملكرد آن را مورد بررسي قرار داد.

راه حل دوم: Windows Explorer را ريست كنيد
بدون شك مي توان گفت كه اولين كاري كه بايد انجام دهيد اين است كه كامپيوترتان را مجددا راه اندازي كنيد، اما اگر اين كار را هم كرديد و فايده اي نداشت بايد كمي پا را فراتر بگذاريد.

توصيه بعدي ما در چنين شرايطي اين است كه Windows Explorer, را ريست كنيد. روش اين كار هم بدين صورت است كه:
بايد ابتدا به task manager برويد براي اين كار كليد هاي Ctrl + Shift + Esc را با هم بگيريد
More details را مشاهده مي كنيد، آن را كليك كنيد و كمي اسكرول كنيد تا به  Windows Explorer برسيد. در اين جا روي اين گزينه راست كليك كنيد و Restart را انتخاب كنيد.

 
 task manager

اين لحظه كمي وحشتناك است چرا كه ممكن است فكر كنيد كه سيستم تان و اطلاعاتش همه با هم پريد اما بعد از مدتي اوضاع خوب مي شود و همه چيز به حالت عادي بر مي گردد. بعد از انجام اين كار سيستم خود را ريستارت كنيد و دوباره قابليت جستجو را تست كنيد.

راه حل سوم: Windows Search Service را چك كنيد
يكي از دلايل ديگري كه ممكن است سيستم سرچ در ويندوز ۱۰ شما كار نكند اين است كه Windows Search service اجرا نمي شود. اين قابليت يك امكان سيستمي است كه به طور اتوماتيك و به صورت پيش فرض روي سيستم بايد اجرا شود اما خب گاهي ممكن است تداخلاتي ايجاد شود.

 
Win + R

براي چك كردن اين سرويس، دستور Win + R را بزنيد و بعد در كادري كه مشابه بالا باز مي شود services.msc را بنويسيد. در پنجره اي كه باز مي شود، كمي اسكرول كنيد تا اين قابليت را پيدا كنيد. اگر حالت اجرايي آن به صورت Running گزارش شده يعني كه اين قابليت مشكلي ندارد و همه چيز به صحت در حال كار كردن است. اگر نه بايد به صورت دستي آن را به كار بيندازيد:

 
Running

در اين جا روي “Windows Search” راست كليك كنيد و بعد Properties را انتخاب كنيد.

 
Properties

در اين پنجره بايد دو قابليت را تنظيم كنيد. اول اينكه بايد Start را بزنيد تا عمليات شروع شود. بعد يا پيش از اينكه Start را فعال كنيد بايد مطابق عكس زير، نوع شروع فرآيند را براي يكي از دو حالت Automatic يا  Automatic  Delayed Start  تنظيم كنيد:

 
Automatic” or “Automatic (Delayed Start)

اين كار موجب مي شود كه عمليات به صورت اتوماتيك شروع شود و در پنجره عمليات ها عملكرد به صورت طبيعي گزارش شود:

 

راه حل پنجم: پروسه كورتانا را ريستارت كنيد
در پاره اي از موارد اين كورتانا است كه براي برخي از بخش ها تداخل ايجاد مي كند به همين خاطر با ريستارت كردن آن مي توان اختلال ها را مورد بررسي قرار داد.
براي انجام اين كار روي نوار وظيفه راست كليك كنيد و گزينه Task Manager را انتخاب كنيد.

 
Task Manager.

وقتي كه وارد اين بخش شديد با پنجره اي مطابق زير مواجه مي شود كه يك تب با نام Processes در آن مشاهده مي كنيد. در اين تب به دنبال  Cortana  باشيد. آن را انتخاب كنيد و بر روي دكمه End task كليك كنيد.

 
End task

با اين كار، مي توانيد مشكل جستجو در استارت منو را حل كنيد.

راه حل ششم: ثبت مجدد كورتانا

اگر در مرحله قبل متوجه شديد كه كورتانا عامل اين مشكل نيست ( خيلي كم پيش مي آيد به اين نتيجه برسيد ) اما بايد دوباره اين پروسه را فعال كنيد و راه اندازي كنيد. بنابراين تنظيمات را به صورت زير دنبال كنيد:
ابتدا Windows File Explorer را باز كنيد
به مسير زير برويد:
C:WindowsSystem32WindowsPowerShellv1.0
بر روي powershell.exe راست كليك كنيد
و از منوي داخلي راست كليك Run as administrator را انتخاب كنيد

 
Run as administrator

پس از باز شدن PowerShell، كد زير كد را كپي كنيد و آن را اجرا كنيد.
Get-AppXPackage -AllUsers | Foreach {Add-AppxPackage -DisableDevelopmentMode -Register "$($_.InstallLocation)AppXManifest.xml"}


پس از اتمام اجراي فرمان، PowerShell را ببنديد، سيستم خود را مجددا راه اندازي كنيد.

 

در اين حالت بايد مشكل سرچ شما حل شده باشد.
در صورتي كه فكر مي كنيد، مشكل حل نشده سيستم خود را ريستارت كنيد.
اگر در روزهاي اخير قبل از غيرفعال شدن قابليت سرچ، در استارت منو، اپليكيشن خاصي نصب كرده ايد آن را حذف يا غيرفعال كنيد و موضوع را بررسي كنيد.
اگر به هر طريقي كه پيش رفتيد مشكل كماكان وجود داشت توصيه ما به شما اين است كه با خيال آرام ويندوز خود را عوض كنيد و دوباره يك نسخه تر و تميز از آن نصب كنيد.

http://www.gooyait.com


 
افزودن دیدگاه جدید:

متن ساده

HTML محدود

Image CAPTCHA
کاراکترهای نمایش داده شده در تصویر را وارد کنید