تلگرام
۱۳۹۵-۰۵-۱۳
هکرها شماره تلگرام کاربران ایرانی را هک کردند
هکرهای ایرانی با ساخت چندین اکانت در اپلیکیشن پیام رسان تلگرام موفق شدند شماره بیش از 15 میلیون کاربر ایرانی تلگرام را هک کنند.
هکرهای ایرانی با ساخت چندین اکانت در اپلیکیشن پیام رسان تلگرام موفق شدند شماره بیش از 15 میلیون کاربر ایرانی تلگرام را هک کنند. این هک بزرگترین هک سیستم های ارتباطی رمزگذاری شده است که تا کنون اتفاق افتاده است.

این حملات که در طول سال جاری بوقوع پیوسته اند و تا کنون گزارش نشده اند به هکرها کمک کرده اند تا به ارتباطات و مکالمات بسیاری از افراد دست یابند. تلگرام حدود 20 میلیون کاربر فعال در ایران دارد . تلگرام خود را به عنوان یک سیستم پیام رسان فوق امن معرفی می کند چرا که پیام های ارسالی در این اپلیکیشن از رمزگذاری دو طرفه برخوردارند، ویژگی که مسنجر فیسبوک و واتس اپ هم ادعا می کنند دارا می باشند.

مراکز تلگرام در برلین اظهار می کنند که این سرویس حدود 100 میلیون کاربر فعال دارد و در خاورمیانه و بخصوص ایران بسیار محبوب است.

به گفته کارشناسان تلگرام به دلیل استفاده از پیامک های متنی برای فعال کردن اکانت های جدید آسیب پذیر است. زمانی که کاربران می خواهند از یک گوشی جدید در تلگزام لاگین کنند، این کمپانی یک پیامک حاوی کد امنیتی برای آن کاربر ارسال می کند که این می تواند توسط هکرها شناسایی و مورد سوء استفاده قرار گیرد.

هکرها پس از به دست آوردن کد، می توانند یک دستگاه جدید را به اکانت تلگرام کاربر اضافه کنند و بدین ترتیب به چت های کاربر دسترسی پیدا کنند.

یکی از مسئولان تلگرام اظهار کرده است که کاربران برای محافظت خود در مقابل این حملات باید اقدامات امنیتی دیگری نیز اتخاذ کنند. تلگرام به کاربران اجازه می دهد برای اکانت خود پسورد تعیین کنند که می تواند از طریق ایمیل های بازیابی تغییر کند.

اگر پسورد مناسبی برای اکانت خود انتخاب کنید و ایمیل بازیابی هم از امنیت لازم برخوردار باشد، هکرها از دستیابی به اطلاعات اکانت شما ناتوان خواهند بود.

گفته می شود این هکرها به گروهی به نام Rocket kitten تعلق دارند که از زبان فارسی در کدهای خود استفاده می کنند.
افزودن دیدگاه جدید:

متن ساده

HTML محدود

Image CAPTCHA
کاراکترهای نمایش داده شده در تصویر را وارد کنید