بازدید گروه‌های دانش‌آموزی از کتابخانه‌های امام رضا (ع) در قوچان و تربت حیدریه
۱۴۰۳-۰۷-۱۱
بازدید گروه‌های دانش‌آموزی از کتابخانه‌های امام رضا (ع) در قوچان و تربت حیدریه
گروه‌های‌ دانش‌آموزی از دو کتابخانه امام رضا (ع) وابسته به سازمان کتابخانه‌ها، موزه‌ها و مرکز اسناد آستان قدس رضوی در قوچان و تربت‌حیدریه در استان خراسان رضوی، بازدید کردند.

به گزارش گنجینه رضوی، این بازدیدها با هدف اشاعه فرهنگ کتاب و کتابخوانی میان کودکان، آشنایی بیشتر دانش‌آموزان با محیط کتابخانه و استفاده مدارس از ظرفیت‌های کتابخانه‌های وابسته به آستان قدس رضوی در آموزش، در دومین هفته از آغاز سال تحصیلی جدید، انجام شد. 
دراین‌راستا، گروهی از دانش‌آموزان پايه دوم دبستان دخترانه بنفشه قوچان از کتابخانه کودک مجتمع فرهنگي و كتابخانه امام رضا (ع) این شهرستان دیدن کردند. 
معرفي این كتابخانه و بخش‌هاي كودك آن، آشنایی با چگونگی عضویت در کتابخانه کودک مجتمع و مدارک مورد نیاز آن، معرفي منتخبی از منابع کتابخانه همچون مجلات و منابع مرجع، نحوه چيدن كتاب‌ها در كتابخانه، لزوم رعایت نظم و انضباط و سكوت در محيط كتابخانه و خوانش کتاب توسط دانش‌آموزان، از جمله برنامه‌های این بازدید بود. 
همچنین 60 نفر از دانش‌آموزان دبستان پسرانه شاهد شريفي تربت حیدریه، مهمان كتابخانه امام رضا (ع) این شهرستان شده و با خدمات این کتابخانه به کودکان و نوجوانان و منتخبی از منابع آن در این گروه سنی، از نزدیک آشنا شدند. 
گفتنی است، سازمان کتابخانه‌ها، موزه‌ها و مرکز اسناد آستان قدس رضوی در مسیر ترویج فرهنگ کتابخوانی در جامعه توجه ویژه‌ای به کودکان دارد و با راه‌اندازی ایستگاه کتاب کودک، اتاق کودک و کتابخانه تخصصی کودک در منتخبی از کتابخانه‌های وابسته خود، زمینه پرورش شکوفه‌های امید این سرزمین را در سایه پرچم امام مهربانی‌ها (ع) فراهم کرده است.
فعالیت کتابخانه‌های آستان قدس رضوی در حوزه کودکان به ارائه کتاب محدود نمی‌شود و برخی از این کتابخانه‌ها با توجه به ظرفیت‌های خود با برگزاری برنامه‌های متنوع همچون زنگ کتاب، قصه‌گویی، مسابقه و...، پذیرای کودکان به ویژه گروه‌هایی از مهدکودک‌ها و دبستان‌ها در ادوار مختلف سال هستند.

افزودن دیدگاه جدید: