ویندوز 10
۱۳۹۷-۰۱-۲۹
چطور Open With را به بالاي منوي راست كليك اضافه كنيم؟ ( ويندوز ۱۰ )
اين آموزش مناسب براي افرادي است كه ممكن است بخواهند يك فايل را در نرم افزارهاي مختلفي باز كنند.

ويندوز اجازه مي دهد تا يك برنامه پيش فرض براي يك نوع فايل تنظيم كنيد. اگر ميخواهيد تمام فايلهاي PNG را در IrfanView باز كنيد، گزينه اي براي تنظيم آن به صورت پيش فرض خواهيد داشت. هنگامي كه اين كار را انجام داديد، مي توانيد روی يك فايل PNG دوبار كليك كرده و آن را هميشه در IrfanView باز كنيد. شما همچنان مي توانيد فايل را در برنامه هاي ديگر از طريق گزينه Open With در منوي زمينه با كليك راست باز كنيد.

Open With خوشبختانه در منوي راست كليك در ويندوز ۱۰ وجود دارد و شما مي توانيد با كمي پيمايش آن را ببينيد. اما اگر بخواهيد فايلي را مكررا با برنامه اي ديگر باز كنيد، قطعا گيج مي شويد و دوست داريد اولين گزينه در بالاي منوي زمينه همان Open With  باشد.

 
Open With

براي انجام اين كار، متن زير را در داخل Notepad اضافه كرده و بعد آن را با نام OpenWith ذخيره كنيد. دقت كنيد كه پسوند فايل ذخيره شده بايد REG باشد.
Windows Registry Editor Version 5.00
[HKEY_CLASSES_ROOT\*\shell\.OpenWith]
"Position"="Top"
[HKEY_CLASSES_ROOT\*\shell\.OpenWith\command]
@="{۰۹۷۹۹AFB-AD67-11d1-ABCD-00C04FC30936}"

بعد از ذخيره سازي اين فايل را تحت دسترسي ادمين، كليك كنيد و بعد از باز شدن، هشداري روي صفحه نمايش داده مي شود. اين هشدار را بپذيريد و بعد، از آن هر بار كه بخواهيد فايلي را باز كنيد، اگر روي آن راست كليك كنيد در منوي زمينه، مي توانيد گزينه OpenWith را مشاهده كنيد.

 

البته شما هنوز هم مي توانيد تنظيمات اپ ها را طوري انجام دهيد كه به محض كليك كردن روي آن ها، آن ها را با برنامه دلخواه باز كنيد، و نيازي به استفاده از اين منو نداشته باشيد اما اگر روزي به دليل اختلال يا هر علت ديگري بخواهيد به طور جداگانه اپليكيشني را با نرم افزار خاصي باز كنيد سريع ترين راه پيش روي شما قرار گرفته است.

اگر روزي به اين نتيجه رسيديد كه به اين آپشن نياز نداريد، مي توانيد به مسير زير برويد و كليدي كه اضافه كرده ايد را پاك كنيد:
HKEY_CLASSES_ROOT \ * \ shell \ .OpenWith

البته اين آموزش براي هر كسي مناسب نيست شايد شما اين ترفند را پياده كنيد و هرگز هم به آن مراجعه نكنيد اما اين آموزش مناسب براي افرادي است كه ممكن است بخواهند يك فايل را در نرم افزارهاي مختلفي باز كنند و براي دسترسي به اين كار، كه به كرات انجام مي دهند به دنبال ساده ترين و دم دستي ترين راه باشند.

شما ممكن است متوجه شده باشيد كه پس از اضافه كردن اين كليد به رجيستري، گزينه پيش فرض Open With از بين نمي رود ( در عكس بالا Open With قبلي كه در ميان منوي زمينه بود كماكان وجود دارد ) اين كليد هيچ تداخلي با كليد اضافه شده ندارد و به همين علت همچنان پا برجاست اما آن كليدي كه قابل پاك كردن است، همان كليد جديدي است كه اضافه كرده ايد.

http://www.gooyait.com

 


 
افزودن دیدگاه جدید:

متن ساده

HTML محدود

Image CAPTCHA
کاراکترهای نمایش داده شده در تصویر را وارد کنید