1
۱۳۹۶-۱۱-۲۴
تقلب در نمره ي سيستم در ويندوز 7!
در اين ترفند قصد داريم به معرفي راهي جالب بپردازيم كه به وسيله ي آن مي توانيد نمره ویندوز را تغيير دهيد و نمره ي دلخواه خود را در اين قسمت نمايش دهيد.

در ويندوز 7 ابزاري به نام Windows Experience Index وجود دارد كه پس از آزمايش و بررسي قدرت قطعات سخت افزاري نصب شده بر روي كامپيوتر و كارايي نرم افزاري هر يك، نمره اي بين 1 تا 7.9 براي سيستم تعيین مي كند. براي مشاهده اين نمره، مي توانيد پس از ورود به منوي Start بر روي Computer راست كليك كرده و Properties را انتخاب نماييد. در پنجره ي باز شده در قسمت System و در جلوي عبارت Rating امتياز سيستم درج شده است. در اين ترفند قصد داريم به معرفي راهي جالب بپردازيم كه به وسيله ي آن مي توانيد اين نمره را تغيير دهيد و نمره ي دلخواه خود را در اين قسمت نمايش دهيد. به نوعي مي توانيد در اين نمره تقلب كنيد و به دوستان خود نشان دهيد كه نمره ي سيستم شما 7.9 (حدأكثر امتياز) است!

بدين منظور:

ابتدا در Computer وارد پوشه ي زير شويد:
C:\Windows\Performance\WinSAT\DataStore
در اين پوشه تعدادي فايل با پسوند xml مشاهده خواهيد كرد. فايل زير را بيابيد:
(date) Formal.Assessment (Initial).WinSAT.xml
دقت كنيد منظور از (date) تاريخ ايجاد اين فايل است كه در ابتداي نام فايل همراه با عددي در ادامه درج شده است.
همچنين در نظر داشته باشيد در صورتي كه چندين بار ابزار Windows Experience Index را اجرا كرده باشيد چندين فايل با اين نام در اين پوشه قرار خواهد داشت. در اين صورت بايد فايلي كه جديدترين تاريخ را دارد را انتخاب كنيد (به اين موضوع حتماً توجه كنيد، در غير اين صورت فايل قديمي را ويرايش خواهيد كرد و تغييري اعمال نمي شود؛ در نتيجه حتماً بايد جديدترين فايل را جهت ويرايش انتخاب كنيد).
حال بر روي اين فايل راست كليك كرده و Open With > Notepad را انتخاب كنيد.
خواهيد ديد كه نرم افزار Notepad باز شده و فايلي پر از كدهاي مختلف نمايان مي شود.
حال كليدهاي تركيبي Ctrl+F را فشار دهيد تا پنجره ي Find نمايان شود. اكنون عبارت SystemScore را وارد كرده و روي Find كليك كنيد.
خواهيد ديد كه در ميان كدها چنين قطعه كدي پيدا مي شود:
6.2
به جاي 6.2 در اين مثال، نمره ي كنوني سيستم شما قرار دارد.
اكنون كافي است اين نمره را پاك كرده و نمره ي دلخواه خود (مثلاً بيشترين نمره يعني 7.9 را قرار دهيد). البته دقت داشته باشيد مي توانيد نمره اي بيش از 7.9 را نيز وارد كنيد، اما از آنجايي كه نمرات بالاتر از 7.9 در اصل وجود خارجي ندارند، اگر شخص كاربلدي اين نمره را بر روي سيستم شما ببيند به آساني متوجه مي شود كه در اين نمره تقلب كرده ايد!
در پايان با فشردن كليدهاي Ctrl+S اين فايل را ذخيره كنيد.
حال با فراخواني مجدد پنجره ي System مي توانيد نمره ي جديد وارد شده را مشاهده كنيد.
دقت داشته باشيد با اجراي دوباره ي ابزار Windows Experience Index، نمره ي واقعي سيستم شما مجدداً در اين قسمت نمايش پيدا مي كند.

منبع:http://www.beytoote.com


 
افزودن دیدگاه جدید:

متن ساده

HTML محدود

Image CAPTCHA
کاراکترهای نمایش داده شده در تصویر را وارد کنید