1
۱۳۹۶-۱۲-۰۹
از اتصال مستقيم لپ تاپ به برق خودداري كنيد
يكي از دلايل خرابي سريع لپ تاپ ها اتصال مستقيم آن به برق است و استفاده از پريزها، سه راهي ها يا محافظ هاي جريان برق مي تواند اين مشكل را تا حد زيادي برطرف كند.

يكي از دلايل خرابي سريع لپ تاپ ها اتصال مستقيم آن به برق است و استفاده از پريزها، سه راهي ها يا محافظ هاي جريان برق مي تواند اين مشكل را تا حد زيادي برطرف كند.

لپ تاپ ها جايگزين خوبي براي رايانه هاي روميزي هستند و بيش تر كارهاي آنها را انجام مي دهند، ولي با اين حال تفاوت اصلي آنها با رايانه هاي روميزي اين است كه ميزان مقاومت آنها در شرايط مختلف، متفاوت است.

بايد هميشه به اين نكته توجه داشت كه لپ تاپ هر چقدر هم كه در برابر شرايط مقاوم باشد، باز هم بايد نكاتي را براي حفظ سلامت آن انجام داد، چرا كه لپ تاپ ها با توجه به ويژگي هايي كه دارند، نياز به مراقبت هايي نيز در آنها احساس مي شود.

البته با اين حال كه كارها رفته رفته پيش به سوي اتوماتيك و خودكار شدن مي رود ولي باز هم انسان ها هستند كه حرف اول را مي زنند و نقش اصلي را بر عهده دارند و بسياري از كارها وجود دارد كه بدون وجود انسان هرگز معني نخواهد يافت و جز با وجود انسان تحقق نمي يابد.

لپ تاپ ها بيشتر با محيط و خصوصاً دست ها در تماس هستند و كاربر بايد توجه داشته باشد كه لپ تاپ ها خيلي زود كثيف مي شوند و اين امر باعث كاهش طول عمر آن مي شود كه در همين راستا هميشه بايد سعي شود كه لپ تاپ تميز نگه داشته شود، چراكه علاوه بر اينكه باعث افزايش طول عمر آن مي شود، زيبايي لپ تاپ را نيز به همراه خواهد داشت.

يكي از عوامل مهم در طول عمر لپ تاپ و به خصوص تاچ پد اين است كه نبايد زياد روي آن فشار آورد، زيرا همان طور كه مشخص است، تاچ پد يكي از نيازهاي مهم هر لپ تاپ است مخصوصاً هنگامي كه كاربر ماوس همراه نداشته باشد، لذا كاربر بايد از فشاور آوردن برروي صفحه تاچ پد خودداري كند.

به گفته دیگر آن دسته از كاربراني كه مدت زيادي را از لپ تاپ استفاده مي كنند و به مدت طولاني لپ تاپ روشن است، بايد باتري لپ تاپ خود را درآورند، چرا كه به صورت جدي به باتري لپ تاپ آسيب وارد مي شود، اما اين خارج كردن باتري از لپ تاپ و گذاشتن آن در جايي ديگر بايد هر چند وقت يك بار از باتري لپ تاپ دوباره استفاده شود، در غير اين صورت امكان خراب شدن باتري افزايش مي يابد.

كاربران بايد سعي كنند كمتر از رايتر لپ تاپ استفاده كنند يا اگر استفاده مي كنند از CDها و DVDهاي خش دار استفاده نكنند، چرا كه باعث خرابي و آسيب رساندن به لنز درايو مي شود.

چنان چه در داخل درايو CD يا DVD داريد، قبل از حمل لپ تاپ بايد آن را خارج كرد و همچنين كاربر لپ تاپ خود را از مواجهه با گرماي شديد يا ضربات جانبي يا تكان هاي شديد دور نگه دارد و بهتر است براي لپ تاپ, نگهداري از لپ تاپ,افزايش طول عمر لپ تاپ, تاچ پد, افزايش عمر باتري لپ تاپ و جلوگيري از بروز هرگونه حادثه، از كيف هاي مخصوص حمل آن استفاده شود.

منبع: http://www.beytoote.com


 
افزودن دیدگاه جدید:

متن ساده

HTML محدود

Image CAPTCHA
کاراکترهای نمایش داده شده در تصویر را وارد کنید