1
۱۳۹۶-۱۰-۰۵
پرينت گرفتن دو صفحه در يك صفحه در ورد
در اين مقاله خواهيد آموخت كه چگونه دو صفحه A5 را در يك صفحه A4 پرينت بگيريد.

در زمان پرينت گرفتن برخي اسناد در ورد گاهي احتياج پيدا مي كنيم به علت كمبود كاغذ ، دو صفحه را در يك صفحه پرينت كنيم. يا زمان هايي پيش مي آيد كه مي خواهيم يك جزوه را در ابعاد كوچكتر چاپ كنيم. به عبارت ديگر در اين مقاله خواهيد آموخت كه چگونه دو صفحه A5 را در يك صفحه A4 پرينت بگيريد.
 
” قبل از پرينت ، سايز كاغذ را به درستي انتخاب كنيد. “
روش تنظيم كردن كاغذ و ابعاد پرينت
براي اينكه ابعاد پرينت شما به درستي تنظيم شود ابتدا فايل ورد خود را باز كنيد و مطابق تصوير زير ، ابعاد كاغذ را بر روي A4 تنظيم كنيد. ( وارد بخش Page Layout شويد و گزينه Size را بر روي A4 قرار دهيد. ) بعد از انجام اين كار احتمال دارد تيتربندي ها و قسمت بندي هاي فايل شما كمي دچار تغيير شود كه بايد قبل از چاپ آنها را اصلاح كنيد.
 
 نحوه پرينت گرفتن, روش پرينت گرفتن

 
حال كه نوع  كاغذ را بر روي A4 تنظيم كرديم نوبت به پرينت گرفتن مي رسد. پس از قرار دادن كاغذ در پرينتر مقدار مورد نياز ، دكمه هاي Ctrl+P را فشار دهيد.

 
  نحوه پرينت گرفتن, روش پرينت گرفتن

 
در پنجره پيش رو همانطور كه در تصوير مشاهده مي كنيد مطابق با نسخه نرم افزار Word شما ، گزينه اي براي تنظيم تعداد صفحه قابل چاپ در يك صفحه وجود دارد. اين مورد به صورت پيش فرض بر روي 1 Page Per Sheet مي باشد. اكنون شما بايد آن را بر روي گزينه  2 Pages Per Sheet تنظيم كنيد و در نهايت بر روي دكمه Print كليك كنيد.
در نسخه هاي قديمي تر ورد ، بعد از فشردن Ctrl+P بخشي به نام Zoom را پيدا كرده و گزينه Pages Per Sheet را بر روي  2 Pages تظيم كنيد.

http://www.heyvatech.com



 
افزودن دیدگاه جدید:

متن ساده

HTML محدود

Image CAPTCHA
کاراکترهای نمایش داده شده در تصویر را وارد کنید