تروجان
۱۳۹۶-۱۰-۰۶
محافظت از كامپيوتر در برابر تروجان سرقت اطلاعات بانكي Emotet
Emotet يك تروژان بانكي است كه چند وقتي است در فضاي مجازي گسترش پيدا كرده است.

Emotet يك تروژان بانكي است كه چند وقتي است در فضاي مجازي گسترش پيدا كرده است. گزارش هاي موجود حاكي از آن است كه اخيراً فراگيرتر شده و در برابر آنتي ويروس ها مقاومت مي كند.
 محققان امنيتي در Bromium Lab هشدار مي دهند كه توسعه دهندگان، كدهاي اين بدافزار را براي هر قرباني به صورت جداگانه اجرايي مي كنند. به همين دليل در برابر هرگونه سيستم شناسايي نفوذ مقاوم است.
خبر خوب اين است كه راهكارهايي براي محافظت از كامپيوتر در برابر اين ويروس وجود دارد.
repack كردن كدها در اين مقياس بي سابقه است و به همين دليل كنترل امنيت بسيار مهم است. محافظت پيش از شناسايي تنها راه مقابله است.
با اين كه اين مورد را در سندهاي چندشكلي ديده بوديم، اما repack كردن كدها در اين مقياس بي سابقه است. به همين دليل راهكارهاي امنيتي معمول كار نمي كنند. اين نمونه ها نشان مي دهند كه بايد مراحل بيشتري را طي كرد.
مراحل زير را دنبال كنيد تا از ورود اين تروژان به كامپيوتر خود جلوگيري كنيد.

محافظت از كامپيوتر در برابر تروژان Emotet

۱- يك آنتي ويروس قدرتمند نصب كنيد
با اين كه آنتي ويروس هاي رايگان بسيار كاربردي هستند، اما قابليت هاي محدودي دارند. در نتيجه براي محافظت از دستگاه شما در برابر حمله هاي بدافزاري بزرگ به اندازه كافي قدرتمند نيستند. از طرف ديگر، آنتي ويروس هاي پولي داراي ويژگي هايي هستند كه سطح امنيت كامپيوتر شما را بالا مي برند.
خبر خوب اين است كه نيازي نيست براي خريد يك آنتي ويروس خوب صدها هزار تومان بپردازيد. مي توانيد يك آنتي ويروس خوب را با قيمتي معادل ۶۰ تا ۲۰۰ هزار تومان خريداري كنيد.
به عنوان يك آنتي ويروس خوب، مي توانيم نرم افزارهايي مانند بيت ديفندر، بولگارد يا پاندا را پيشنهاد كنيم.
مي توانيد در اينترنت درباره بهترين آنتي ويروس هاي سال ۲۰۱۸ جستجو كنيد.

۲- از ماشين مجازي (Virtual Machine) استفاده كنيد
ماشين مجازي مانند كامپيوتر شما كار مي كند. يكي از مزيت هاي استفاده از ماشين مجازي جلوگيري از ورود بدافزار و ديگر تهديدها در يك فضاي بسته است كه اجازه خروج به آن ها نمي دهد. به همين دليل قادر نيستند كه كامپيوتر شما را تحت تاثير قرار دهند.
به عنوان مثال باز كردن يك ايميل ويروسي با يك ماشين مجازي به شما امكان ايزوله كردن تهديد و جلوگيري از آلوده شدن سيستم را مي دهد.
مي توانيد درباره ماشين هاي مجازي در اينترنت جستجو كنيد.

۳- وارد وب سايت هايي مشكوك نشويد
بدافزار



پيشگيري بهتر از درمان است. سعي كنيد تا حد ممكن از ورود به وب سايت هاي مشكوك خودداري كنيد و هيچ فايلي را از اين وب سايت ها دانلود نكنيد. البته در نظر داشته باشيد كه نرم افزارهاي رايگان داراي ابزارهاي تبليغاتي مزاحم و بدافزارهاي ديگر هستند.
سعي كنيد كه نرم افزارهاي خود را از مراجع معتبر يا وب سايت توسعه دهندگان دانلود كنيد.

۴- ايميل هاي مشكوك را باز نكنيد
هكرها منابع زيادي در اختيار دارند و راه هاي خلاقانه اي براي آلوده كردن كامپيوتر شما مي شناسند. با اين حال هنوز از روش هاي قديمي مانند ارسال فايل هاي ضميمه آلوده در ايميل استفاده مي كنند. در اين مورد بسيار احتياط كنيد.

۵- مواظب شبكه هاي واي فاي عمومي باشيد

از شبكه هاي واي فاي عمومي فقط در موارد اضطراري استفاده كنيد. به دليل اين كه هر روز افراد زيادي از اين شبكه ها استفاده مي كنند، هكرها از اين فرصت براي انتشار بدافزار خود استفاده مي كنند.

۶- آخرين به روزرساني هاي ويندوز را نصب كنيد

به روزرساني هاي مايكروسافت به صورت منظم و به منظور اضافه كردن ويژگي هاي جديد و ارتقا امنيت ويندوز منتشر مي شوند.  بهترين راهكار اين است كه به روزرساني ها را در حالت اتوماتيك قرار دهيد تا مطمئن شويد در اولين فرصت نصب مي شوند.
در نظر داشته باشيد كه پيشگيري بهتر از درمان است. اين مراحل را دنبال كنيد و از ورود تروژان ها به كامپيوتر خود جلوگيري كنيد.

http://www.gooyait.com




 
افزودن دیدگاه جدید:

متن ساده

HTML محدود

Image CAPTCHA
کاراکترهای نمایش داده شده در تصویر را وارد کنید