1
۱۳۹۶-۱۱-۲۸
آموزش افزودن Hibernate به منوي پاور در ويندوز ۱۰
اگر بخواهيد پيش از رفتن به حالت خواب، سيستم را به حالتي ببريد كه برق مصرف نكند اما بعد از روشن كردن سيستم بتوانيد، دوباره روي پرونده ها كار كنيد، بايد از Hibernate استفاده كنيد.

Hibernate ( بخوانيد هايبرنيت يا هايبرنت ) قابليتي است كه از ويندوز ۷ تاکنون در كنار ديگر آپشن ها در ويندوز وجود دارد. فرض كنيد كه بخواهيد براي مدتي سيستم خود را رها كنيد و اين كار را در در حالي انجام دهيد، كه بخواهيد دوباره وارد سيستم شويد و روي پروژه هايي كه داريد كار كنيد. 

اگر مدتي بگذرد و سيستم خود را در نيابيد، سيستم به حالت خاموش مي رود. اما اگر بخواهيد پيش از رفتن به حالت خواب، سيستم را به حالتي ببريد كه برق مصرف نكند اما بعد از روشن كردن سيستم بتوانيد، دوباره روي پرونده ها كار كنيد، بايد از Hibernate  استفاده كنيد.

وقتي كه مطمئن هستيد براي چند ساعت نمي خواهيد از سيستم استفاده كنيد، كافي است همان موقع سيستم را به حالت Hibernate  ببريد تا بعد از روشن كردن سيستم دوباره پرونده هاي باز را مشاهده كنيد. دقت كنيد كه وقتي سيستم را به حالت Hibernate  مي بريد، در حقيقت، شما سيستم را خاموش مي كنيد اما بعد از روشن كردن، پروژه ها، فايل ها و فولدرهايي كه قبلا باز بوده اند در اختيارتان قرار مي گيرد.

اين حالت براي افرادي كه بيشتر اوقات خود را پاي سيستم مي گذرانند بيشتر مورد استفاده قرار مي گيرد.

اما اين ويژگي يعني Hibernate  در ليست آپشن هاي ويندوز ۱۰ نيست. اين آپشن معمولا در كنار گزينه هايي مثل Sleep, Restart و  Shut Down قرار دارد.

براي افزودن اين ويژگي به كنار اين سه آپشن مي توانيد از اين روش استفاده كنيد:
نكته: براي انجام اين تنظيمات نيازي نيست كه از نسخه ادمينيستراتور استفاده كنيد. هر كاربري كه از ويندوز استفاده مي كند مي تواند براي بخش كاربري اين قابليت را ست كند.

براي شروع، روي آيكون باتري راست كليك كنيد و گزينه Power Options  را كليك كنيد. اين قابليت در بخش  system tray قرار دارد. البته مي توانيد بجاي اين كار، از اكسپلورر ويندوز مسير زير را دنبال كنيد:
Control Panel\Hardware and Sound\Power Options
وقتي كه مسير گفته شده را پيموديد، مي توانيد عكسي مطابق زير مشاهده كنيد. به سمت چپ عكس نگاه كنيد:

 
Choose what the power buttons do

گزينه Choose what the power buttons do را كه دور ان كادر كشيده ام مشاهده مي كنيد. روي اين گزينه كليك كنيد. در صفحه بعدي روي ‘Change settings that are currently unavailable كليك كنيد و كمي به پايين اسكرول كنيد.

 
Hibernate

در بخش بعدي گزينه Hibernate را مشاهده مي كنيد:

 

اگر در اين بخش تيك كناري Hibernate را بزنيد در حقيقت آن را به استارت منو و به بخش پاور اضافه مي كنيد. قبل از بستن پنجره روي عبارت و دكمه Save Changes كليك كنيد.
بعد از اين اگر وارد بخش پاور شويد، علاوه بر سه آيكون شات داون، ريستارت و اسليپ، مي توانيد اين گزينه را نيز مشاهده كنيد.

http://www.gooyait.com


 
افزودن دیدگاه جدید:

متن ساده

HTML محدود

Image CAPTCHA
کاراکترهای نمایش داده شده در تصویر را وارد کنید