1
۱۳۹۶-۱۰-۲۳
آموزش تغيير سرعت دانلود در مرورگر گوگل كروم
مرورگرها داراي دانلودر داخلي هستند كه به شما كمك مي كنند فايل هاي مختلفي را دانلود كنيد.

مرورگرها داراي دانلودر داخلي هستند كه به شما كمك مي كنند فايل هاي مختلفي را دانلود كنيد. اين دانلودر ها پيش از دانلود به ويروسي بودن و مضر بودن فايل ها دقت مي كنند. البته اين ابزارها، با ابزارهاي دسكتاپ نيز قابل مقايسه اند اما عملكرد همه آن ها در مرورگرهاي متفاوت، يكسان نيست. 
 مثلا كاربران فايرفاكس قادر خواهند بود هر وقت كه بخواهند عمليات دانلود را متوقف كنند و دوباره آن را از سر گيرند اما براي كاربران كروم اين قابليت در دسترس نيست.
زماني كه فايلي شروع به دانلود شدن مي كند ممكن است تمام پهناي باند شما را در بر گيرد. در چنين شرايطي اگر وضعيت خاص پيش بيايد شما نمي توانيد دانلود را متوقف كنيد و كار خود را انجام دهيد.
تنها روش مقابله با اين مشكل اين است كه سرعت دانلود و وضعيت دانلود را كمي دست كاري كنيم. در اين مقاله روش انجام اين كار را به شما مي اموزيم:

روش كار:

استفاده از اين روش براي تنظيمات لازم، اصلا مضر نيست و با انجام آن نيازي به تعليق كارها نيست. در چنين شرايطي بهتر است كه يك پروفايل جديد كروم بسازيد و تنظيمات را روي آن اعمال كرده و در نهايت، به سادگي تمام  دانلود ها را از طريق آن انجام دهيد.
خب حالا چكار كنيم؟
ابتدا وارد مرورگر كروم شده و يك تب جديد را باز كنيد و دكمه  F12  را بزنيد.
با انجام اين كار، ابزارهاي توسعه دهنده وب را باز مي كنيد كه در انتهاي مرورگر نمايش داده مي شود. اين بخش داراي تب هاي مختلفي است كه بايد از ميان آن ها Network را انتخاب كنيد:

 
Network

وقتي در موقعيت اين تب قرار گرفتيد، دو سطر مشاهده مي كنيد كه هر كدام حاوي منوهايي است. در سطري كه عبارت  Online وجود دارد، روي اين گزينه كليك كنيد و منوي كشويي را باز كنيد. در اين بخش گزينه هاي مختلفي قابل تنظيم شدن هستند كه از ميان آن ها ما با fast 3G و  slow 3G كار داريم. اين ها گزينه هايي براي تست كردن هستند. در اين مرحله نياز به شخصي سازي شبكه داريد بنابراين روي گزينه add كليك كنيد:

 

با اين كار يك پنل جديد به عنوان  Network Throttling Profiles باز مي شود. البته فضاي موجود در اولين تجربه خالي است. كافي است روي دكمه Add custom profile…’  كليك كنيد

 
Add custom profile…’

در اين جا صفحه اي باز مي شود كه مطابق عكس زير لازم است كه نامي براي آن انتخاب كنيد. در ثاني مي توانيد سرعت دانلود و آپلود را هم مشخص كنيد. حتي مي توانيد سرعت آپلود را مشخص نكرده اما وضعيت سرعت دانلود را به صورت كيلو بيت بر ثانيه مشخص كنيد:

 

حالا پنل بالا را ببنديد و دوباره به تب Network برويد و از منوي باز شونده online پروفايلي را كه ايجاد كرده ايد مشاهده و آن را انتخاب كنيد.
بعد از اين مي توانيد دانلود را شروع كنيد و اين كار در بازه تنظيماتي انجام خواهد شد كه شما همين حالا آن را شخصي سازي كرده ايد.

حذف اين محدوديت

زماني كه شما اين محدوديت ميزان سرعت دانلود را مشخص كرديد، مي توانيد با بستن تب مورد نظر محدوديت را برداريد. اين محدوديت در حقيقت امر، تنها براي يك تب يا همان تبي كه آن را تنظيم كرده ايد قابل استفاده است و روي ديگر تب ها در حال حاضر تاثير نمي گذارد.
اگر نياز داريد تب را نگهداري كنيد و سرعت را به حالت اوليه برگردانيد كافي است كه از مسير هاي ياد شده نمايه پروفايل را تغيير دهيد.
به محض بستن اين تب، تنظيمات شما پاك مي شود و سرعت دانلود مثل آن چه كه از قبل بوده، تنظيم خواهد شد.
توصيه مي شود به هنگام نياز به پهناي باند يا زماني كه افراد مختلفي در حال استفاده از پهناي باند هستند از اين روش استفاده كنيد.

http://www.gooyait.com


 
افزودن دیدگاه جدید:

متن ساده

HTML محدود

Image CAPTCHA
کاراکترهای نمایش داده شده در تصویر را وارد کنید