روز بزرگداشت فردوسی در کتابخانه‌های وابسته به آستان قدس رضوی گرامی داشته شد
۱۳۹۸-۰۲-۲۴
در آستانه 25 اردیبهشت ماه
روز بزرگداشت فردوسی در کتابخانه‌های وابسته به آستان قدس رضوی گرامی داشته شد
روز پاس‌داشت زبان فارسی و بزرگداشت حکیم ابوالقاسم فردوسی با برگزاری نمایشگاه کتاب نرم‌افزار و پوستر در کتابخانه‌های وابسته به آستان قدس رضوی در اقصی نقاط کشور گرامی داشته شد.

به گزارش آستان نیوز، در این نمایشگاه ها مجموعه‌ای از کتاب و پوستر مرتبط با زندگی‌نامه و آثار حکیم ابوالقاسم فردوسی از جمله «شاهنامه‌پژوهی»، «رستم و سهراب»، «گذر از هفت‌خان»، «اختیارات شاهنامه»، «شاعر افلاکی»، «شکوه سرودن» و دیگر آثار موضوعی و مرتبط با این شاعر نامی ایرانی به مناسبت روز بزرگداشت وی در معرض دید علاقه‌مندان قرار داده شده است.
کتابخانه امام جعفر صادق‌(ع)‌، کتابخانه بزرگ امام رضا(ع) در مشهد و کتابخانه امام رضا(ع) در تربت‌حیدریه از جمله کتابخانه های وابسته به سازمان کتابخانه های آستان قدس رضوی هستند که به مناسبت گرامی داشت این روز نمایشگاه هایی را با عناوین «از فردوسي تا خيام»، «شاهراه ادب فارسی» و «سپنج سخن» برگزار کرده اند.
همچنین با هم‌زمانی روز وفات حضرت خدیجه‌(س) با گرامی‌داشت فردوسی، برخی کتابخانه‌های وابسته به آستان قدس رضوی با برگزاری نمایشگاه، شخصیت والای این بانوی بزرگ اسلام را گرامی داشتند.
گفتنی است، کتابخانه‌های وابسته به آستان قدس رضوی با برگزاری نمایشگاه کتاب به مناسبت‌های ملی و مذهبی، در راستای پیشبرد سیاست‌های سازمان کتابخانه‌ها، موزه‌ها و مرکز اسناد آستان قدس رضوی و آشنایی هر چه بیشتر مخاطبان با دستاوردهای تاریخی ملت حرکت می‌کنند.

 

منابع:
https://news.razavi.ir
افزودن دیدگاه جدید:

متن ساده

HTML محدود

Image CAPTCHA
کاراکترهای نمایش داده شده در تصویر را وارد کنید