سه شنبه‌های فرهنگی در کتابخانه وزیری یزد برگزار می‌شود
۱۳۹۸-۰۳-۲۹
سه شنبه‌های فرهنگی در کتابخانه وزیری یزد برگزار می‌شود
سه شنبه‌های فرهنگی در کتابخانه وزیری یزد برگزار می‌شود
رئیس کتابخانه وزیری یزد از برگزاری سه شنبه‌های فرهنگی در محل کتابخانه وزیری یزد هم راستا با اجرای این برنامه در کتابخانه مرکزی آستان قدس رضوی خبر داد.

به گزارش آستان نیوز، محمدرضا ملک ثابت با بیان این خبر گفت: کتابخانه و موزه وزیری از مجموعه کتابخانه‌های وابسته به آستان قدس رضوی در نظر دارد با اجرای طرح سه‌شنبه‌های فرهنگی نفایس خطی، اسناد تاریخی، چاپ سنگی، اشیاء موزه ای و نشریات خود را که در واقع گنجینۀ فرهنگ و تمدن اسلام و ایران و پیشینه درخشان یزد است به عموم هم وطنان معرفی کند.
وی به بیانیۀ مقام معظم رهبری در گام دوم انقلاب اشاره کرد و گفت: نفایس موجود در گنجینه‌های کتابخانه وزیری از ظرفیت بالقوۀ فرهنگ، هنر و تمدن دیرین یزد و ایران حکایت دارد و حاوی پیامی برای گردشگران خارجی و هم وطنان ایرانی است.
ملک ثابت همچنین رونمایی از این آثار را به نوعی دعوت از اندیشمندان استان و کشور به پژوهش در حوزه های بومی با تمام ارزش‌های فرهنگی، هنری و عینی آن ها عنوان کرد.
وی تصریح کرد: این کتابخانه در نظر دارد در اولین برنامه از سلسله برنامه‌های سه شنبه‌های فرهنگی خود که 4 تیرماه برگزار خواهد شد، از قدیمی ترین نسخه خطی قرآن کریم این کتابخانه که در تار یخ 712 ه ق کتابت شده است، رونمایی به عمل آورد.
گفتنی است کتابخانه وزیری یزد در حال حاضر، بیش از 4هزار و 800 نسخه خطی و بیش از 5هزار و 400 کتاب چاپ سنگی را در خود جا داده است و با بهره‌مندی از بخش‌های متنوعی مانند مخزن‌ مجزای کتاب‌های خطی، چاپ سنگی و چاپی، تالار محققان و... زیر نظر معاونت امور کتابخانه‌های آستان قدس رضوی فعالیت می‌کند.

منابع:
https://news.razavi.ir
افزودن دیدگاه جدید:

متن ساده

HTML محدود

Image CAPTCHA
کاراکترهای نمایش داده شده در تصویر را وارد کنید