۱۴۰۱-۰۱-۰۷

پایگاه تخصصی حضرت مهدی(عج) در کتابخانه دیجیتال رضوی رونمایی شد

بهار مهدوی در آغازین روزهای سال جدید در کتابخانه دیجیتال آستان قدس رضوی با رونمایی از پایگاه تخصصی حضرت مهدی(عج) همراه شد.

به گزارش گنجینه رضوی، علی ضرابی؛ مدیر کتابخانه دیجیتال سازمان کتابخانه‌ها، موزه‌ها و مرکز اسناد آستان قدس رضوی، در مراسم رونمایی از این پایگاه مطالعاتی، تسهیل و تمرکز دسترسی پژوهشگران به منابع مرتبط با آخرین ذخیره الهی امام عصر (عج) را هدف از راه‌اندازی این پایگاه عنوان کرد.


وی، پایگاه تخصصی حضرت مهدی(عج) را مشتمل بر 5 هزار منبع اطلاعاتی از قبیل نسخه خطی، چاپ سنگی، کتاب چاپی، مقاله، سند، عکس، فیلم، بریده جراید، کتاب الکترونیکی، نشریه و . . . در خصوص منجی عالم بشریت برشمرد.


ضرابی افزود: به روز رسانی این پایگاه تخصصی به صورت روزانه در حال انجام است و پژوهشگران می‌توانند از خدمات این پایگاه در قالب جستجوهای ساده و پیشرفته، مطالعه آنلاین و امانت منابع دیجیتال و تحویل مدرک بهره‌مند شوند.


وی، همچنین به ایجاد پایگاه‌های موضوعی به شکل متمرکز بر اساس مناسبت‌های ملی و مذهبی اشاره کرد که منابع آن از فضاهای اطلاعاتی مختلف شناسایی، دانلود و گردآوری شده و پس از فراداده نویسی در این پایگاه‌های تخصصی وارد می‌شوند.


ضرابی با بیان اینکه دسترسی به منابع موجود در این پایگاه تخصصی براساس قوانین کپی رایت است، گفت: پژوهشگران و عموم علاقه‌مندان می‌توانند با ورود به درگاه اینترنتی digital.aqr.ir و یا ایستگاه‌های مطالعه دیجیتال آستان قدس رضوی در سراسر کشور از خدمات این پایگاه بهره‌مند شوند.

 

افزودن دیدگاه جدید:

متن ساده

HTML محدود

Image CAPTCHA
کاراکترهای نمایش داده شده در تصویر را وارد کنید