۱۴۰۰-۰۱-۱۰

مطبوعات

موجودی آرشیو مطبوعات سازمان کتابخانه‌های آستان قدس رضوی از کمتر از 700 عنوان در سال 1359 به بیش از 33000 عنوان نشریه در سال 1398 رسیده که بالغ بر 2میلیون نسخه را شامل می‌شود.

این مرکز به عنوان بزرگترین آرشیو مطبوعاتی ایران، به لحاظ تعداد عنوان و تنها آرشیو ملی در شرق کشور شناخته می‌شود. پژوهشگران و مراجعان می‌توانند با ارائۀ کارت شناسایی معتبر، برای استفاده از خدمات مشاورۀ اطلاعاتی در مورد شیوه‌های جستجوی منابع، دریافت مقالات علمی از مجلات آرشیوی و پایگاه‌های مقالات فارسی و لاتین، دریافت مطالب از مجلات عمومی و روزنامه‌های آرشیوی و سال‌نامه‌های قدیمی، به تالار محققان مطبوعات مراجعه نمایند. افزون براین، مراجعان می‌توانند برای دسترسی به کتب مرجع، نشریات تجدید چاپ شده و پایان‌نامه‌های مطبوعاتی در حوزۀ تاریخ مطبوعات ایران و جهان و رسانه های جمعی، به کتابخانۀ تخصصی مطبوعات مراجعه کنند.
      گفتنی است که اولویت گروه مطبوعات در نحوۀ خدمات، ارائۀ نشریات به صورت الکترونیکی است تا نشریات ارزشمند آرشیو، از گزند آسیب فیزیکی در امان باشند. در مواردی که هیچ نمونۀ الکترونیکی از نشریۀ مورد نظر محقق در محیط وب یا منابع ناپیوسته بازیابی نشود، ارائۀ اصل نشریه به پژوهشگران، با درنظرگرفتن شرایط استفاده از آن، امکان‌پذیر است.
      شایان ذکر است که به منظور استفاده از منابع قدیمی و نفیس، ارائۀ معرفی‌نامۀ معتبر از سازمان، مؤسسۀ فرهنگی یا دانشگاه محل تحصیل برای سازمان کتابخانه‌ها، موزه‌ها و مرکز اسناد آستان قدس رضوی ضروری است؛ در این معرفی‌نامه باید موضوع  و محدودۀ زمانی پژوهش مشخص شده باشد.
      برای کسب اطلاعات بیشتر می‌توانید با شماره تماس  05132232004 داخلی 3421 و 3478  با کارشناسان مربوط تماس حاصل فرمایید.

افزودن دیدگاه جدید:

متن ساده

HTML محدود

Image CAPTCHA
کاراکترهای نمایش داده شده در تصویر را وارد کنید