۱۴۰۰-۰۱-۱۴

امکانات استفاده از اینترنت،کامپیوتر و لپ تاپ

در حال حاضر، استفاده از اینترنت وایرلس، صرفاً برای اعضا با کدهای عضویت 1، 2، و 30 در پژوهشکده( تالار محققان) امکان‌پذیر است.

سایر اعضای کتابخانه برای استفاده از رایانه‌های متصل به اینترنت، در انجام کارهای شخصی، باید به تالار اینترنت کتابخانۀ مرکزی آستان قدس رضوی در طبقۀ همکف، مراجعه نمایند. افزون بر این، اعضا و مراجعان کتابخانه‌های تخصصی سازمان نیز می‌توانند از رایانه‌های متصل به اینترنت برای انجام کارهای علمی-پژوهشی و جستجوی اطلاعات تخصصی استفاده کنند. شایان ذکر است که تالار اینترنت در کتابخانۀ مرکزی توسط بخش خصوصی اداره می‌شود و مسئولان این تالار، کارشناس کتابداری نیستند؛ بدین ترتیب اعضا برای پاسخ به سؤالات تخصصی خود دربارۀ نحوۀ جستجو و بازیابی مقالات علمی، باید به کتابخانۀ جامع الکترونیک مراجعه کنند. برای کسب اطلاعات بیشتر می‌توانید آیین‌نامۀ کتابخانۀ جامع الکترونیک را مطالعه نمایید.
      امکان آوردن رایانۀ کیفی(لپ‌تاپ‌) به کتابخانه نیز، صرفاً برای اعضای تالار محققان (کدهای عضویت 1، 2 و 30) فراهم شده‌است. اعضا می‌توانند فرم مجوز ورود رایانۀ کیفی را از مسئول مربوط، در ورودی تالار محققان، دریافت کرده تا مراحل اداری گرفتن مجوز در کمتر از یک هفته انجام شود. گفتنی است، اعضایی که به طور مرتب از رایانۀ کیفی خود در تالار استفاده می‌کنند، می‌توانند برای مدت زمان مشخصی، قفسۀ مربوط به نگهداری رایانۀ کیفی را همراه با کلید در اختیار داشته باشند تا مجبور به حمل و نقل روزانۀ آن نباشند. لطفاً برای کسب اطلاعات دقیق‌تر از قوانین، مقررات و شرایط استفاده از قفسه‌های نگهداری رایانۀ کیفی(لپ‌تاپ)، آیین‌نامۀ تالار محققان را مطالعه نمایید.
      در کتابخانه‌های وابستۀ آستان قدس رضوی، آوردن و استفاده از رایانۀ کیفی منعی ندارد، اما متأسفانه امکان استفاده از اینترنت برای مراجعان و اعضا فراهم نیست و صرفاً در سه کتابخانۀ آیت‌الله حاج شیخ مجتبی قزوینی (ره)، آیت‌الله حاج شیخ هاشم قزوینی (ره) و حسینیۀ امام رضا (ع) که بخش دیداری- شنیداری دارند، فضا و رایانه برای مراجعان فراهم شده است تا بتوانند در انجام امور شخصی از آنها استفاده کنند.

افزودن دیدگاه جدید:

متن ساده

HTML محدود

Image CAPTCHA
کاراکترهای نمایش داده شده در تصویر را وارد کنید