۱۳۹۸-۰۴-۰۶

کتابخانۀ گویای رضوی؛ پیشرو در تجهیز کتابخانه‌های ویژۀ نابینایان

کتابخانۀ گویای رضوی در حرکتی مستمر، تنها در طول هفت ماه، 1400عنوان کتاب صوتی را به کتابخانۀ کانون خادمیاران رضوی استان فارس اهدا کرد.

به گزارش گنجینۀ رضوی، کتابخانۀ کانون خادمیاران رضوی استان فارس که در راستای خدمت‌رسانی به هموطنان نابینا اقدام به ایجاد کتابخانه‌ای ویژۀآنان کرده است، تنها از ابتدای آذرماه 97تا پایان خردادماه سال جاری، در شش مرحله 1400 عنوان کتاب صوتی را از طریق اهدا از کتابخانۀ گویای رضوی در مشهد دریافت کرده است.

رئیس کتابخانۀ گویای رضوی در مشهد با اعلام این خبر گفت: کتابخانه گویای رضوی در راستای دسترسی آسان‌تر منابع مورد نیاز نابینایان وکم‌بینایان، غنی‌تر شدن کتابخانه‌های ویژۀ افراد خاص و حمایت از کتابخانه‌های تازه تأسیس، منابع خود را به سایر کتابخانه‌ها و مراکز مربوط به نابینایان، اهدا و با آنان مبادله می‌کند. علی وظیفه‌دان افزود: با فعال شدن کانون‌های خادمیاران رضوی در استان‌ها و شهرهای مختلف کشور، کتابخانۀ گویای رضوی وابسته به سازمان کتابخانه‌ها، موزه‌ها و مرکز اسناد آستان قدس رضوی، خدمت‌رسانی به گروه‌های خاص و راه‌اندازی، تجهیز و تکمیل منابع کتابخانه‌های این کانون‌ها در شهرهای مختلف را نیز در دستور کار خود قرار داده است.

وی ادامه داد: کتابخانۀ کانون خادمیاران رضوی در شیراز اولین کانون خادمیاری خارج از استان است که در راستای کانون علمی، از آبان ماه 1397کتابخانه‌ای برای نابینایان، ناشنوایان و معلولین ایجاد کرده است. وظیفه‌دان اضافه کرد: کارشناسان این کتابخانه که به صورت افتخاری و به عنوان خادمان بارگاه ملکوتی حضرت ثامن‌الحجج(ع) به هم‌استانی‌های خود خدمت می‌کنند، پس از دریافت مشاوره‌های لازم به منظور ارائه خدمات کتابخانه‌ای به گروه‌های خاص، این کتابخانه را راه‌اندازی کرده‌اند. رئیس کتابخانۀ گویای رضوی تصریح کرد: از آذر ماه 1397تا کنون 1400 عنوان کتاب صوتی در شش مرحله و در موضوعات روانشناسی، ادبیات، علوم اجتماعی و تاریخ در قالب 60 حلقه DVD  به این کتابخانه اهدا شده است و این روند تا تکمیل منابع این کتابخانه ادامه دارد.

وی با اعلام آمادگی برای همکاری با خادمیاران کتاب در سراسر کشور، خاطرنشان کرد: کتابخانۀ گویای رضوی علاوه بر ارائه خدمات حضوری، سیاهۀ منابع درخواستی اعضاء و مراکز را از طریق سایت و تلفن دریافت و پس از بررسی و آماده‌سازی، منابع درخواست شده را در مشهد با همکاری کتابخانۀ سیار و تلفنی آستان قدس رضوی و در خارج از مشهد، از طریق پست و به‌صورت رایگان در اختیار اعضاء و مراکز متقاضی سراسرکشور قرار می‌دهد. وظیفه‌دان اظهار داشت: دفتر فرهنگ معلولین قم، مرکز شهید جلیلیان مشهد، بخش نابینایان کتابخانۀ امام‌خمینی(ره) مشهد، بخش نابینایان کتابخانۀ عمومی دکتر شریعتی مشهد، کتابخانۀ جامعۀ نابینایان نیشابور، کتابخانۀ گویای دکتر شریعتی نیشابور و جامعۀ نابینایان شیروان از مهم‌ترین مراکزی هستند که با کتابخانۀ گویای رضوی همکاری پیوسته و تبادل منابع دارند.

گفتنی است کتابخانۀ گویای رضوی وابسته به سازمان کتابخانه‌ها، موزه‌ها و مرکز اسناد آستان قدس رضوی، به نشانی مشهد، خیابان طبرسی، چهارراه مجلسی، خیابان مجلسی غربی1، همه‌روزه به‌جز ایام تعطیل از ساعت 7:15 تا 19:30 به اهالی کتاب به‌ویژه نابینایان ارائۀ خدمات می‌دهد.

 

افزودن دیدگاه جدید:

متن ساده

HTML محدود

Image CAPTCHA
کاراکترهای نمایش داده شده در تصویر را وارد کنید