۱۳۹۸-۰۴-۲۰

نخستین کتابخانۀ تخصصی کودک آستان قدس رضوی آغاز به کار کرد

هم‌زمان با دهۀ کرامت، نخستین کتابخانۀ تخصصی کودک آستان قدس رضوی در منطقۀ خواجه‌ربیع مشهد افتتاح شد.

به گزارش گنجینۀ رضوی، صبح امروز نخستین کتابخانۀ تخصصی کودک آستان قدس رضوی با 2هزار و 500 کتاب برگزیده و 60 بازی فکری منتخب، در کتابخانۀ امام‌خمینی(ره) آغاز به کار کرد. رئیس سازمان کتابخانه‌ها، موزه‌ها و مرکز اسناد آستان قدس رضوی در مراسم افتتاحیۀ این کتابخانه، این اقدام را بسیار خوب و ادامه‌دار خواند و اظهار داشت: این کتابخانه باید الگوی خوبی باشد تا در سایر کتابخانه‌های وابسته به آستان قدس نیز این طرح گسترش یابد. حجت‌الاسلام‌والمسلمین دکتر سیدجلال حسینی، خواجه‌ربیع را منطقه‌ای مهم دانست و اظهار داشت: آستان قدس رضوی از دیرباز به این منطقه توجه داشته و بنای دو باب کتابخانه، یک پژوهش‌سرا، پنج مسجد و یک بقعه در این منطقه، این امر را نشان می‌دهد. حسینی با تأکید بر اینکه وجود این مراکز باید پیوست اجتماعی داشته باشد و تأثیر خودش را بر روی محیط بگذارد، گفت: این منطقه باید قطب شود و آسیب‌های اجتماعی در آن کاهش یابد.

همچنین سرپرست بخش بانوان کتابخانۀ امام‌خمینی(ره) در ابتدای این مراسم تصریح کرد: در این مرکز کتاب‌ها از برترین‌های حوزۀ کودک و منتخبان جشنواره‌های داخلی و خارجی تهیه شده‌اند. وی کتاب، نشریات کودکان، بازی فکری، کتب مورد نیاز والدین راجع به کودکان، کتب مرجع ویژۀ کودک و بازی‌های جسمی‌حرکتی را از منابع این کتابخانه برشمرد.

ملیحه موحد، همچنین با بیان اینکه این مرکز فقط ویژۀ منطقۀ خواجه‌ربیع نیست و کودکان سطح شهر مشهد می‌توانند از این مرکز بهره‌مند شوند، اظهار داشت: علاوه بر منابع برتر، تجهیزات متناسب با کودکان برای این کتابخانه تهیه شده و همچنین کارگاه‌های مختلف همچون هر ماه با یک امام، معرفی فصول، نمایش فیلم و مسابقه، آشنایی با متون کهن فارسی با زبان کودکانه، دین‌شناسی، قصه و مثل، حرم‌شناسی، ایران‌شناسی و هنر برای این بخش برنامه‌ریزی شده است.

گفتنی است، این مراسم با حضور دکتر رحمت‌الله فتاحی، استاد بازنشستۀ گروه علم اطلاعات و دانش‌شناسی دانشگاه فردوسی و رئیس سابق انجمن علوم کتابداری و اطلاع‌رسانی ایران و دکتر مهری پری‌رخ، استاد بازنشستۀ گروه علم اطلاعات و دانش‌شناسی و عضو هیئت‌امنای نهاد کتابخانه‌های عمومی کشور برگزار شد.

لازم به ذکر است، بخش تخصصی کودک کتابخانۀ امام‌خمینی(ره) واقع در منطقۀ خواجه‌ربیع 23 همه‌روزه به جز روزهای تعطیل از ساعت 9تا 12 و 16 تا 18 پذیرای کودکان است. این درحالی است که کودکان 3تا 8 سال علاوه بر امکان امانت سه کتاب به مدت یک ماه، می‌توانند از فضا و امکانات کتابخانه بهره‌مند شوند و دختران و پسران 9تا 11 سال نیز از امکان امانت کتاب برخوردار هستند.

افزودن دیدگاه جدید:

متن ساده

HTML محدود

Image CAPTCHA
کاراکترهای نمایش داده شده در تصویر را وارد کنید