۱۳۹۸-۰۴-۳۱

سیل مهربانی با عطر رضوی به سمت مناطق سیل‌زده

به همت سازمان کتابخانه‌ها، موزه‌ها و مرکز اسناد آستان قدس رضوی، پس از چند نوبت ارسال کمک‌های نقدی این مجموعه به مناطق سیل‌زده، این بار در یک حرکت فرهنگی، بیش از 7 هزار جلد کتاب به مناطق سیل‌زده ارسال شد.

به گزارش گنجینۀ رضوی، ریاست سازمان کتابخانه‌ها، موزه‌ها و مرکز اسناد آستان قدس رضوی در مراسم ارسال این منابع به شهرهای سیل‌زده، به توجه پیوستۀ این سازمان به مناطق محروم اشاره کرد و گفت: تاکنون از طرف کتابخانۀ آستان قدس کمک‌های نقدی به مناطق سیل‌زده ارسال شده و با توجه به این‌که خوراک فرهنگی نیز از نیازهای مهم مناطق آسیب‌دیده است که بسیار مورد توجه آستان قدس رضوی قرار دارد، از مدتی قبل درصدد تجهیز کتابخانه‌های این مناطق بودیم.

حجت الإسلام والمسلمین سیدجلال حسینی در این باره افزود: در این راستا، اولین محمولۀ کتب اهدایی این سازمان شامل بیش از 7 هزار جلد کتاب، به چهار شهر سیل‌زدۀ آق‌قلا در گلستان، کرمانشاه، اهواز و لرستان ارسال می‌شود.

وی در این باره اظهار داشت: این کتاب‌ها که در موضوعات گوناگونی بوده و مناسب طیف مختلف مخاطبان از کودک و نوجوان تا بزرگسال است، با توجه به مسائل فرهنگی، محیطی، قومیت‌های ساکن در این مناطق و گویش‌های رایج مردم، توسط کارگروه‌های متخصصی متشکل از خبرگان و افراد باتجربۀ سازمان طی چهار مرحله انتخاب شده است.

دکتر حسینی با بیان این‌که این محمولۀ فرهنگی پس از گذشت یک هفته به شهرهای موردنظر می‌رسد، اضافه کرد: همۀ این کتب که بیشتر به دو زبان فارسی و عربی است، اهدایی ارادتمندان به آستان حضرت رضا(ع) است که به این کتابخانه اهدا شده است.

وی در پایان با بیان این‌که به‌زودی محمولۀ دوم کتب اهدایی این سازمان به مناطق سیل‌زده ارسال می‌شود، خطاب به اهالی فرهنگ، خیّرین و ارادتمندان حریم رضوی یادآور شد: سازمان کتابخانه‌های آستان قدس رضوی از اهدای هرنوع کتاب و بستۀ فرهنگی به این سازمان جهت ارسال به مناطق سیل‌زده استقبال می‌کند.

افزودن دیدگاه جدید:

متن ساده

HTML محدود

Image CAPTCHA
کاراکترهای نمایش داده شده در تصویر را وارد کنید