۱۳۹۸-۰۵-۰۲

بررسی میزان خلاقیت در نشریات کودک در مرکز مطبوعات رضوی

به گزارش گنجینۀ رضوی، نشست علمی بررسی میزان به‌کارگیری مؤلفه‌های خلاقیت گیلفورد در مجلات فارسی کودکان، به همت اندیشگاه رضوی، توسط کارشناسان آرشیو مطبوعات آستان قدس رضوی برگزار شد.

کارشناس نشریات آرشیو مطبوعات آستان قدس رضوی در این نشست با بیان این‌که نقش نشریات در زندگی کودکان و نوجوانان، به دلیل تداوم حضور، جذابیت ظاهری، قیمت مناسب، سهولت دسترسی، داشتن زمینه‌های مختلف موضوعی، دوسویه‌بودن جریان رفت‌وبرگشت پیام و... عمیق‌تر و حساس‌تر از کتاب است، گفت: پرورش خلاقیت در کودکان، از مهم‌ترین جنبه‌های تأثیرگذار نشریات کودکان است که به دلیل بخش‌های متنوع همچون داستان، شعر، جدول، سرگرمی و... بیش از کتاب می‌توانند در پرورش خلاقیت کودکان سودمند باشند.

جمیلۀ جهانی مهم‌ترین مشکلات حوزۀ نشریات کودک و نوجوان را بر اساس پژوهش‌های انجام‌شده، تعداد کم این نشریات و تناسب‌نداشتن آن با جامعۀ کودک و نوجوان، توقف انتشار برخی نشریات کودک، مطالب بی‌مایه، کمی تعداد آن و... دانست و تصریح کرد: گیلفورد از روانشناسان مطرح حوزۀ خلاقیت است که خلاقیت را دارای 8 مؤلفه دانسته و متأسفانه در بیشتر نشریات حوزۀ کودک، این مؤلفه‌ها رعایت نشده و نیاز به بازنگری ویژه دارد.

حافظی، سرپرست گروه مطبوعات آستان قدس رضوی و دکتر توکلی، از کارشناسان مطبوعات، داوران این مقالۀ علمی بودند.

افزودن دیدگاه جدید:

متن ساده

HTML محدود

Image CAPTCHA
کاراکترهای نمایش داده شده در تصویر را وارد کنید