۱۳۹۸-۰۵-۰۶

کتابخانۀ سیار آستان قدس رضوی؛ پیشرو در نشر کتاب

کتابخانۀ سیار و تلفنی آستان قدس رضوی، تنهادر طول چهار ماه ابتدایی سال، 27هزار جلد کتاب و مجله را به مراکز مختلف کشور اهدا کرده است.

به گزارش گنجینۀ رضوی، از ابتدای سال جاری تا پایان تیرماه، کتابخانۀ سیار آستان قدس رضوی بیش از 22هزار جلد کتاب را به مراکز مختلف اهدا و ارسال کرده است. مسئول کتابخانۀ سیار و تلفنی آستان قدس رضوی با اعلام این خبر گفت: ارسال بیش از 7هزار جلد کتاب به مناطق سیل‌زدۀ آق‌قلا، کرمانشاه، اهواز و بروجرد، یکی از این موارد است. محسن عظیمی افزود: بخش عمده‌ای از این کتاب‌ها که در موضوعات مختلف طبقه‌بندی می‌شود، به روستاها و مناطق محروم کشور ارسال شده و بخشی دیگر به مراکز درخواست‌کنندۀ کتاب، همچون سازمان صدا وسیمای مرکز خراسان جنوبی، ادارۀ عشایر استان خراسان جنوبی، دادگستری مشهد، کانون خادمیاران، شیرخوارگاه علی‌اصغر و بسیاری از مساجد و کتابخانه‌های نقاط مختلف کشور اهدا شده است.

وی همچنین از امکان امانت بلند مدت کتاب از سوی این مرکز نام برد و اظهار داشت: امانت یکسالۀ افزون بر 5هزار جلد کتاب به کتابخانۀ دانشگاه نیشابور، از جملۀ این موارد است.

عظیمی اهدای مجله را بخشی دیگر از خدمات کتابخانۀ سیار برشمرد و بیان کرد: از ابتدای سال جاری بیش از 4هزار و 800 نسخه مجله به مراکز درخواست‌کننده اهدا شده است که بیمارستان رضوی، راه‌آهن مشهد، بهزیستی کل، جمعیت حمایت از بهبودیافتگان، کتابخانۀ دادگستری مشهد و مرکز توان‌یابان فیاض‌بخش تنها بخشی از این مراکز را تشکیل می‌دهند.

مسئول کتابخانۀ سیار و تلفنی آستان قدس رضوی خاطرنشان کرد: این مرکز علاوه بر خدمات اهدا و امانت کتاب به کتابخانه‌ها، مراکز بزرگ و مساجد، مجموعه کتب درخواستی اعضا را به درب منزل آنان نیز ارسال می‌کند که افراد ناتوان، پژوهشگران و اساتید دانشگاه، بیشترین افرادی هستند که از این خدمت استقبال می‌کنند.

افزودن دیدگاه جدید:

متن ساده

HTML محدود

Image CAPTCHA
کاراکترهای نمایش داده شده در تصویر را وارد کنید