۱۳۹۸-۰۵-۱۴

نوای مُمتد زنگ کتاب در سطح شهر مشهد

کتابخانۀ مرکزی آستان قدس رضوی، با اجرای 40 زنگ کتاب در سطح شهر مشهد در طول 30 روز، حرکت پُر شتاب خود را در ترویج کتاب و کتاب‌خوانی ادامه می‌دهد.
به گزارش گنجینۀ رضوی، تنها در طول یک ماه، کتابخانۀ مرکزی آستان قدس رضوی با آوردن کتاب در میان مردم، 40 زنگ کتاب را در نقاط مختلف شهر مشهد اجرا کرد. رئیس ادارۀ کتابخانۀ عمومی آستان قدس رضوی خبر داد: کتابداران این کتابخانه با مراجعه به مراکز مختلف و حضور در میان دانش‌آموزان، مادران و اقشار گوناگون جامعه در 40 زنگ کتاب، بیش از 840 نفر را میهمان کتاب کردند. محمد مشایخی هدف از این حرکت را ترویج فرهنگ مطالعه، معرفی کتب برتر و آشتی با کتاب ذکر کرد و اظهار داشت: در این زنگ کتاب‌ها، کتاب‌ها بر اساس نیاز گروه‌های سنی مختلف و همچنین مناسبت‌های ملی مذهبی انتخاب و همراه با برنامه‌های متنوع، برای مخاطبان خوانش شده است. وی تصریح کرد: بازدید از مؤسسه فرهنگی بشارت، واقع در روستای زیرکن، انتهای مهر مادر خواجه‌ربیع و اجرای اولین زنگ کتاب در آنجا همراه با اهدای 200 نسخه کتاب کودک و نوجوان برای تجهیز کتابخانۀ آن مؤسسه توسط کتابخانۀ سیار، یکی از رویدادهای این حرکت است.
مشایخی از برخی کتب معرفی شده نام برد و اظهار داشت: «مسأله حجاب در غرب (بررسي حقوقي‌-‌جامعه‌شناختي) تأليف علي غلامي، «آفتاب خراسان: پنج قصه از امام‌رضا(ع) براي کودکان) به قلم مرتضي دانشمند و «بچه‌ها صبر کنيد! قصه‌واره‌هايي در آموزش احکام و نکته‌هاي اخلاقی) از شهلا بارفروش از جمله آثاری است که کتابداران به معرفی و خوانش آنها در میان مخاطبان خود پرداختند.

 

افزودن دیدگاه جدید:

متن ساده

HTML محدود

Image CAPTCHA
کاراکترهای نمایش داده شده در تصویر را وارد کنید