۱۳۹۸-۰۶-۰۷

500 نفر در مردادماه، مهمان زنگ کتاب شدند

تنها در مردادماه سال جاری، 500 نفر از اقشار مختلف به‌ویژه کودک و نوجوان در سرتاسر کشور، میهمان برنامه‌های زنگ کتاب کتابخانۀ مرکزی آستان قدس رضوی شدند.
به گزارش گنجینۀ رضوی، در پی اجرای برنامه‌های زنگ کتاب که مدتی است به همت کتابخانۀ مرکزی آستان قدس رضوی برگزار می‌شود، کتابخانه‌های وابسته به آستان قدس رضوی در مشهد و شهرستان‌های سراسر کشور، تنها در مردادماه سال جاری، بیش از 40 برنامۀ زنگ کتاب را برای بیش از 500 نفر از اقشار مختلف به‌ویژه کودک و نوجوان اجرا کردند.
مجریان برنامه‌های زنگ کتاب آستان قدس رضوی در انتخاب مخاطب این برنامه‌ها، کودکان بدسرپرست و بی‌سرپرست، معلولان و توان‌یابان، سالمندان، دوست‌داران کتاب که امکان حضور در کتابخانه را ندارند و همۀ کسانی که به هر دلیلی امکان دسترسی به کتب مناسب را ندارند، در اولویت اجرای این برنامه‌ها قرار دادند.
برنامه‌های زنگ کتاب آستان قدس رضوی پیوسته در مناسبت‌های مختلف در طول سال اجرا می‌شود که در مردادماه باتوجه به مناسبت‌هایی همچون سالروز عمليات مرصاد، شهادت امام محمد تقي(ع)، سالروز ازدواج حضرت علي(ع) و حضرت فاطمه(س)، روز خبرنگار، شهادت امام محمدباقر(ع)، روز عرفه، عيد قربان، بازگشت آزادگان به ميهن اسلامي، ولادت امام علي النقي(ع)، عيد غديرخم و ولادت امام موسي كاظم(ع) و دیگر مناسبت‌های ملی و مذهبی در این ماه اجرا شد.
از مهم‌ترین کتاب‌هایی که در این برنامه‌ها برای مخاطبان معرفی و خوانده شد، «صياد و آهو» به روايت مژگان شيخي، «همه جا با امام مهربان»، «مجموعه قصه‌هاي شيرين از زندگي معصومين عليهم‌السلام»، «من امام باقر(ع) را دوست دارم»، «پيراهن يادگاري»، «فرازهايي از زندگاني امام باقر(ع)، «هر آيه يك قصه»، «شكافندۀ علم»، «راز نيايش»، «هفت حكايت از بچه‌ها و حضرت علي(ع)»، «غدير عيد دعا و محبت»، «جوان‌ترين ستاره: مجموعۀ دوازده قصه از زندگي امام جواد(ع)»، «سفر معنوي»، «عمليات مرصاد و سرنوشت منافقين»، «عمليات مرصاد؛ تحقق وعده الهي» و «منافقين در كمين‌گاه صياد: نقش ارتش و شهيد صياد شيرازي در عمليات مرصاد» را می‌توان نام برد.
بیان اهمیت مطالعۀ کتاب و کتاب‌خوانی، معرفی و خوانش کتاب، مسابقۀ نقاشی و... و اهدای جوایز، مشاعره، لطیفه‌گویی و برنامه‌های شاد و مهیج، از جمله فعالیت‌های انجام‌شده در این برنامه‌ها بود که در راستای ترویج فرهنگ کتاب و کتاب‌خوانی و احیای معارف دینی از سوی کتابخانه‌های وابسته به آستان قدس در مشهد و کتابخانه‌های شهرهایی همچون تربت حیدریه، کرمانشاه، بیرجند، سرخس، گناباد و... به اجرا درآمد.

 

افزودن دیدگاه جدید:

متن ساده

HTML محدود

Image CAPTCHA
کاراکترهای نمایش داده شده در تصویر را وارد کنید