۱۳۹۸-۰۶-۱۳

رونمایی از اسناد خاندانی در اولین سه‌شنبۀ فرهنگی قوچان

به گزارش گنجینۀ رضوی، در پی اجرای برنامۀ سه‌شنبه‌های فرهنگی کتابخانۀ مرکزی آستان قدس رضوی، کتابخانه‌های وابسته به آستان قدس نیز اقدام به برگزاری سه‌شنبۀ فرهنگی و معرفی منابع نفیس موجود در این کتابخانه‌ها کردند. در این بین، اولین برنامۀ سه‌شنبۀ فرهنگی شهرستان قوچان با معرفی و رونمایی اسناد قدیمی خاندان شفاعتی برگزار شد.
رئیس مجتمع فرهنگی و کتابخانۀ امام رضا(ع) قوچان در این برنامه ضمن بیان اهداف مرکز مطالعات تاریخ شمال خراسان و بیان اهمیت حفظ اسناد، توضیح داد: خاندان شفاعتی از خاندان‌های تأثیرگذار در تحولات شهرستان قوچان بوده‌اند که اسناد مربوط به ‌آن‌ها کمک شایانی به شناخت تاریخ منطقه می‌کند.
بهرام هراتی قدیمی‌ترین سند این مجموعۀ اهدایی را مربوط به سال 1305 هجری قمری ذکر کرد و افزود: در مجموع، 27 برگ سند ازدواج، اسناد خرید و فروش، گذرنامه و اوراق رسمی دوران پهلوی اهدا شده است.
در خلال برنامه، استاد محمد جابانی، نویسندۀ تاریخ قوچان دربارۀ تحولات شهرستان قوچان و نقش این خاندان در سیر تحولی آن، به ایراد سخنرانی پرداخت و در پایان، یکی از افراد خاندان مذکور، برشی از خاطرات خود را برای حضار بیان کرد.

 

افزودن دیدگاه جدید:

متن ساده

HTML محدود

Image CAPTCHA
کاراکترهای نمایش داده شده در تصویر را وارد کنید