۱۳۹۸-۰۷-۱۰

مقام معظم رهبری؛ بزرگترین واقف نسخ خطی آستان قدس رضوی

   از ابتدای سال جاری بیش از ۱۳۰۰ نسخه خطی وقف کتابخانه آستان قدس رضوی شده است. افزون بر ۸۳۰ نسخه نفیس از این مجموعه توسط مقام معظم رهبری وقف شده است.
به گزارش گنجینه رضوی، مدیر مرکز مخطوطات سازمان کتابخانه‌ها، موزه‌ها و مرکز اسناد آستان قدس رضوی از اهدای بیش از ۱۴۰۰ نسخه خطی و چاپ سنگی ازسوی مقام معظم رهبری به کتابخانه آستان قدس رضوی، تنها در ۶ ماه ابتدایی سال جاری خبر داد و اظهار داشت: این تعداد شامل ۸۳۰ نسخه خطی نفیس و ۶۰۰ نسخه کتاب چاپ سنگی است. دکتر علی سوزنچی افزود: در این مدت همچنین ۵۰ شیء موزه‌ای از سوی معظم له وقف موزه آستان قدس رضوی شده است.
وی در ادامه از رشد چشمگیر موقوفات نسخ خطی در ۶ ماه ابتدایی سال جاری سخن گفت و اظهار داشت: علاوه بر نسخ اهدایی رهبر انقلاب، تعداد ۴۸۰ نسخه خطی نیز از سوی مردم به این کتابخانه وقف شده است. سوزنچی ادامه داد: در این مدت افزون بر ۱۲۷۰ نسخه خطی خریداری شده است که این تعداد نسبت به ۱۲ ماه سال ۹۷ رشد ۵ برابری را نشان می‌دهد.
وی برگزاری طرح سه‌شنبه‌های فرهنگی و رونمایی و معرفی نفایس سازمان کتابخانه‌ها، موزه‌ها و مرکز اسناد آستان قدس رضوی را یکی از دلایل شناخت بیشتر این کتابخانه و روی آوردن بیش از پیش مردم به آن ذکر کرد و گفت: ما از جلب مشارکت افراد در این حوزه استقبال می‌کنیم.
گفتنی است گنجینه نسخ خطی آستان قدس رضوی بیش از یکصد هزار نسخه خطی در اختیار دارد که مقام معظم رهبری با وقف بالغ بر ۲۰هزار نسخه از محل اهدایی‌های مردمی و شخصیت‌ها به ایشان، بزرگ‌ترین واقف این مجموعه به شمار می‌روند.

 

افزودن دیدگاه جدید:

متن ساده

HTML محدود

Image CAPTCHA
کاراکترهای نمایش داده شده در تصویر را وارد کنید