۱۳۹۸-۰۷-۱۱

قرعۀ پنجاه‌وپنجمین کتابخانۀ آستان قدس رضوی به نام اهواز افتاد

کتابخانۀ امام‌رضا(ع) با همکاری مشترک مرکز علمی‌فرهنگی امام‌حسین(ع) و سازمان کتابخانه‌ها، موزه‌ها و مرکز اسناد آستان قدس رضوی در اهواز افتتاح شد. این پنجاه‌وپنجمین کتابخانۀ وابسته به آستان قدس رضوی در سطح کشور است.
به گزارش گنجینه رضوی، پنجاه‌وپنجمین کتابخانۀ وابسته به آستان قدس رضوی با بیش از 12هزار جلد کتاب چاپی (در فاز اول)، یک میلیون کتاب الکترونیک و چندصدهزار مقاله و پژوهش علمی در رشته‌های گوناگون در اهواز افتتاح شد. این حرکت با همکاری مشترک سازمان کتابخانه‌ها، موزه‌ها و مرکز اسناد آستان قدس رضوی و مرکز علمی فرهنگی امام‌حسین(ع) و با حضور رؤسای این مراکز و جمعی از محققان رقم خورد. رئیس سازمان کتابخانه‌ها، موزه‌ها و مرکز اسناد آستان قدس رضوی طی سخنانی در مراسم افتتاحیۀ این مراسم با ابلاغ پیام تولیت آستان قدس رضوی به آیت‌الله کعبی، تولیت مرکز علمی فرهنگی امام‌حسین(ع)، اقدامات وی را در شکل‌گیری این کتابخانه بسیار ارزشمند و قابل تقدیر خواند.
حجت‌الاسلام‌والمسلمین دکتر سیدجلال حسینی، همچنین در ادامه از برقراری ارتباط کتابخانۀ اهواز با کتابخانۀ مرکزی آستان قدس رضوی سخن گفت و اظهار داشت: ما این قول را می‌دهیم که به زودی با ایجاد ایستگاه مطالعۀ نسخ خطی و اختصاص آی‌پی به کتابخانۀ اهواز، امکان دسترسی پژوهشگرانِ این کتابخانه به سی‌میلیون منبع مطالعاتی کتابخانۀ مرکزی در سرور آنلاين كتابخانۀ ديجيتال آستان قدس رضوی را فراهم کنیم. وی همچنین با اشاره به وجود بیش از یکصدهراز نسخۀ خطی در کتابخانۀ مرکزی آستان قدس رضوی، از مجموعه‌داران و صاحبان اسناد و نسخ خطی و چاپ‌سنگی در اهواز برای سپردن نفایس خود به کتابخانۀ آستان قدس رضوی به منظور ماندگاری و حفاظت از آنها دعوت کرد و خطاب به مجموعه‌داران و علما افزود: ما همچنین این توانایی را داریم تا نسخ خطی و نفایس موجود در منازل و مراکز مختلف را با اعزام متخصصان مرمت به محل، مورد مرمت و حفاظت قرار دهیم.
همچنین در پایان این مراسم کمک‌های قابل توجهی از سوی مردم و نهادها یه این کتابخانه اختصاص یافت که اهدای 2هزار جلد کتاب پرورش کودک از سوی کانون پرورش فکری، 9 هزار کتاب گویا از سوی اداره کل کتابخانه‌های استان، اهدای اسناد 300سالۀ اخیر بیگانگان با موضوع تاریخ خوزستان و اهدای مبلغ 20 میلیون تومان از سوی مدیر کل فرهنگ و ارشاد استان از جملۀ این موارد است.
گفتنی است، آیت‌الله شفیعی، نمایندۀ مردم خوزستان در مجلس خبرگان رهبری؛ آیت‌الله کعبی، مدیر مرکز علمی‌فرهنگی امام‌حسین(ع) و واقف کتابخانۀ اهوار و دکتر موالی‌زاده، مدیر فرهنگ عمومی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی از دیگر سخنرانان این مراسم بودند.
لازم به ذکر است، این کتابخانه با مساحتی بالغ بر 800 متر مربع زیربنا در دو سالن مجزای ویژه آقایان و بانوان و مجهز به سیستم کتابخانه‌ای دیجیتال، در اهواز، بلوار علوی، حوزۀ علمیۀ آیت‌الله کعبی، مرکز علمی‌فرهنگی امام‌حسین(ع) افتتاح شده است و از ساعت 7 تا 19 به عموم علاقه‌مندان به کتاب و کتاب‌خوانی خدمات ارائه می‌دهد.

 

افزودن دیدگاه جدید:

متن ساده

HTML محدود

Image CAPTCHA
کاراکترهای نمایش داده شده در تصویر را وارد کنید