۱۳۹۸-۰۷-۲۸

قدیمی‌ترین نسخه‌های خطی زیارت اربعین رونمایی می‌شود

به گزارش گنجینۀ رضوی، سی‌ویکمین برنامۀ «سه‌شنبه‌های فرهنگی آستان قدس رضوی» با موضوع رونمایی آثار فرهنگی و نفایس گنجینۀ رضوی، به مناسبت ایام ماه صفر و اربعین حسینی به رونمایی از قدیمی‌ترین نسخه‌های خطی زیارت اربعین در گنجینۀ رضوی می‌پردازد.
معاونت موزه‌ها و ترویج میراث فرهنگی آستان قدس رضوی با اعلام این خبر گفت: در حال حاضر در گنجینۀ رضوی حدود 4600 نسخه در موضوع ادعیه و زیارات به زبان‎های فارسی و عربی وجود دارد که برخی از این نسخه‎ها دارای قدمت و نفاست زیادی است.
مهدی قیصری‌نیک از برخی نسخه‌هایی که در این برنامه رونمایی می‌شود، نام برد و گفت: از مهم‌ترین نفایس خطی کتابخانۀ رضوی با موضوع زیارت اربعین، نسخۀ خطی کتاب «المزار» اثر شمس‌الدین محمد بن مکّی عاملی، معروف به شهید اوّل است. همچنین، نسخه خطی «مصباح المتهجّد»، تألیف شیخ ابوجعفر محمد‌بن حسن طوسی، که قدیم‌ترین ونفیس‌ترین نسخۀ خطی شرح زیارت اربعین در ایران است و کتاب «المزار» محمد بن محمد بن نُعمان، معروف به شیخ مفید در این برنامه معرفی و رونمایی می‌شود.
وی در پایان یادآور شد: این برنامه در ساعت 9 صبح روز سه‌شنبه 30 مهرماه سال جاری در محل موزۀ قرآن و هدایای مقام معظم رهبری(مدظله العالی) برگزار می‎شود.

 

افزودن دیدگاه جدید:

متن ساده

HTML محدود

Image CAPTCHA
کاراکترهای نمایش داده شده در تصویر را وارد کنید