۱۳۹۸-۰۸-۲۹

رونمایی از 8 ایستگاه مطالعۀ کتابخانۀ دیجیتال در هفتۀ کتاب

به مناسبت هفتۀ کتاب و کتاب‌خوانی از 8 ایستگاه مطالعۀ دیجیتال در کتابخانه‌ها و مراکز اطلاع‌رسانی رونمایی شد.
به گزارش گنجینۀ رضوی، سازمان کتابخانه‌ها، موزه‌ها و مرکز اسناد آستان قدس رضوی به مناسبت هفتۀ کتاب و کتاب‌خوانی از 8 ایستگاه مطالعۀ کتابخانۀ دیجیتال در سطح شهر مشهد رونمایی کرد.
مدیر فضای مجازی این سازمان در این باره توضیح داد: این پایگاه‌ها در هشت کتابخانۀ وابسته به آستان قدس رضوی در سطح شهر مشهد شامل کتابخانۀ آیت‌الله شیخ هاشم قزوینی(ره)، کتابخانۀ آیت‌الله شیخ مجتبی قزوینی(ره)، کتابخانۀ شیخ عباس تربتی(ره)، کتابخانۀ مسجد امام صادق(ع)، کتابخانۀ مسجد امام سجاد(ع)، کتابخانۀ مسجد پیغمبر(ص)، کتابخانۀ مجتمع امام خمینی(ره) و کتابخانۀ مسجد قبا راه‌اندازی شده است.
علی ضرابی در این باره افزود: امکانات این پایگاه‌ها شامل دسترسی به بیش از 2 هزار پایگاه علمی و پژوهشی با بیش از یکصد میلیون منبع دیجیتال و بهره‌مندی از بیش از یکصد هزار جلد کتاب و مقالۀ الکترونیکی از طریق 150 نرم‌افزار الکترونیکی است.
وی با بیان این‌که کل منابع خطی کتابخانۀ آستان قدس هم به این پایگاه‌ها اضافه می‌شود، ابراز کرد: همۀ مراکز علمی و پژوهشی که در زمینه‌های پژوهشی فعالیت می‌کنند، امکان تورّق در نسخ خطی این مرکز را پیدا می‌کنند.
مدیر فضای مجازی سازمان کتابخانه‌های آستان قدس رضوی با بیان این‌که به همت این سازمان تاکنون 18 پایگاه مطالعۀ کتابخانۀ دیجیتال در مراکز علمی و پژوهشی سراسر کشور راه‌اندازی شده است، تصریح کرد: در آیندۀ نزدیک در همۀ کتابخانه‌های وابسته به آستان قدس رضوی پایگاه مطالعۀ دیجیتال راه‌اندازی می‌شود.
ضرابی در پایان یادآور شد: پایگاه مطالعۀ کتابخانۀ دیجیتال در تمام مراکز علمی و پژوهشی در سراسر کشور که خواستار راه‌اندازی این ایستگاه مطالعاتی باشند، راه‌اندازی می‌شود.

 

افزودن دیدگاه جدید:

متن ساده

HTML محدود

Image CAPTCHA
کاراکترهای نمایش داده شده در تصویر را وارد کنید