۱۳۹۸-۰۸-۲۹

حال خوش خواندن در کتابخانه‌های رضوی

کتابخانه‌های وابسته به آستان قدس رضوی در سراسر کشور، با برپایی ده‌ها نمایشگاه از کتاب‌های برتر به استقبال هفتۀ کتاب رفتند.
به گزارش گنجینه رضوی، هم‌زمان با آغاز هفتۀ کتاب و کتاب‌خوانی، کتابخانه‌های وابسته به آستان قدس رضوی درمشهد و شهرستان‌ها با برپایی نمایشگاه‌های متنوع کتاب به بزرگداشت این ایام پرداختند. رئیس ادارۀ ترویج و توسعۀ ارتباطات فرهنگی سازمان کتابخانه‌ها، موزه‌ها و مرکز اسناد آستان قدس رضوی هدف از این حرکت را ایجاد موج کتاب‌خوانی و ترویج این فرهنگ و همچنین معرفی کتب پرمخاطب و برتر ذکر کرد و اظهار داشت: در این نمایشگاه‌ها کتاب‌های برتر و پرمخاطب در موضوعات گوناگون به نمایش درآمده است و این آثار از قابلیت امانت به اعضا برخوردار است.
محمدجواد قوی تصریح کرد: «من و کتاب» تألیف آیت‌الله سیدعلی خامنه‌ای(مدظله)، «مبانی بنیانی درکتابداری و اطلاع‌رسانی ایران» نوشته محمدحسین دیانی، «چگونه فرزندم را به مطالعه علاقه‌مند کنم؟» از پروفسور مانفردوسپل ترجمه لیلا لفظی، «آشنایی با کتابخانه و اصول کتابداری نوشته نصرت ریاحی‌نیا»، «کتاب باید هلو باشد» تالیف محسن حدادی و «کتاب‌هایی که دنیا را تغییر دادند» از رابرت .بی.داونز ترجمه سیروس پرهام از آثار به نمایش درآمده در این نمایشگاه‌هاست. وی همچنین به برپایی نمایشگاه‌های کتاب کودک اشاره کرد و گفت: برخی از این کتابخانه‌ها علاوه بر برگزاری نمایشگاه کتاب‌های بزرگسالان، به برپایی نمایشگاه کتاب در ایستگاه‌های کودک خود اقدام کرده‌اند که کتابخانۀ تربت‌حیدریه یکی از این مراکز است. وی همچنین از کتابخانه‌های امام‌رضا(ع) در قوچان، بروجرد، بیرجند، وزیری یزد و کتابخانه‌های شیخ هاشم قزوینی، شیخ مجتبی قزوینی، کتابخانه و مجتمع فرهنگی امام‌خمینی(ره) و کتابخانۀ مسجد قبا در مشهد از جملۀ کتابخانه‌های وابسته‌ای نام برد که در آنها نمایشگاه‌های کتاب برقرار شده است.

 

افزودن دیدگاه جدید:

متن ساده

HTML محدود

Image CAPTCHA
کاراکترهای نمایش داده شده در تصویر را وارد کنید