۱۳۹۸-۰۸-۲۹

نشست تخصصی راهکارهای توسعۀ پایدار در کتابخانۀ رضوی

به گزارش گنجینۀ رضوی، نشست تخصصی راهکارها و برنامه‌های توسعۀ پایدار سازمان کتابخانه‌ها، موزه‌ها و مرکز اسناد آستان قدس رضوی با حضور مدیران بخش‌های مختلف این سازمان برگزار شد.
آقای تبریزیان در این نشست با بیان این‌که سیر تحول فناوری و ظهور ابرروندها موضوعی است که ما را وارد طراحی و بازنگری در برنامه‌های سازمانی می‌کند، تصریح کرد: سیستم سازمانی نیازمند دو اصل بقا و توسعه و رشد است و بحث انقراض زمانی پیش می‌آید که گروهی نسبت به گروه دیگر باهوش‌تر باشند.
وی ضمن اشاره به گذر بخشی از تاریخ و تمدن در ایران بعد از دورۀ اسلامی و روند توسعه و رشد و تکامل این تمدن در سیر تاریخ در بخش‌های مختلف جامعه و فرهنگ وتمدن اشاره کرد: برای تمدن‌سازی باید مجهز به علم روز شد و در دنیای امروز شرکت‌های فناوری در صورت تعلل و عدم سرعت در بازار جهانی سقوط خواهند کرد.
تبریزیان در پایان، با بیان این‌که چهار حوزۀ فناوری رسانه شامل فناوری نانوتکنولوژی، فناوری زیستی، فناوری شناختی و فناوری رسانه است، موزۀ آستان قدس رضوی را در سال 92 جزو 35 موزۀ پربازدید جهان اعلام کرد و گفت: قدرت رسانه عامل پایداری یک مجموعه است؛ همچنانکه قدرت نفوذ ایالت کالیفرنیا در امریکا به قدرت رسانه‌ای آن برمی‌گردد و هر سازمان و مجموعه‌ای که به دنبال توسعۀ پایدار است، باید با همۀ قوا در دستیابی به این قدرت تلاش کند.

 

افزودن دیدگاه جدید:

متن ساده

HTML محدود

Image CAPTCHA
کاراکترهای نمایش داده شده در تصویر را وارد کنید