۱۳۹۸-۰۸-۳۰

قائم‌مقام تولیت آستان قدس رضوی ترویج کتاب‌خوانی؛ مهم‌ترین هدف کتابخانه‌سازی

قائم‌مقام تولیت آستان قدس رضوی در مراسم افتتاح پنجاه‌وششمین کتابخانۀ وابسته به آستان قدس، کتاب و کتاب‌خوانی را یکی از محورهای مورد توجه آستان قدس خواند و بر لزوم ترویج کتاب‌خوانی در کنار کتابخانه‌سازی تأکید کرد.
به گزارش گنجینۀ رضوی، مصطفی خاکسار قهرودی در مراسم افتتاحیۀ کتابخانۀ مسجد امیرالمؤمنین(ع) واقع در منطقۀ رسالت مشهد به عنوان پنجاه‌وششمین کتابخانۀ وابسته به آستان قدس، کار فرهنگی را مأموریت ذاتی و ماهیت اصلی آستان قدس رضوی دانست و اظهار داشت: مقام معظم رهبری در حکم خود به تولیت‌های سابق و فعلی بر این امر تأکید کرده‌اند. وی با اشاره به تأکید آیت‌الله مروی، تولیت آستان قدس رضوی بر اهمیت کتابخانه، گفت: برای من بسیار عجیب بود که در جلسه‌ای، ایشان موضوع کتابخانه را از وظایف شخص خود برشمرند.
خاکسار قهرودی ادامه داد: امروز توجه به آموزش و پرورش جزء تکالیف اصلی هر نظامی در دنیا است و این امر در آموزه‌های دینی ما مورد تأکید ویژه قرار گرفته است و این به مسئولیت خطیر انسان در زندگی برمی‌گردد. وی افزود: چیزی که امروز به عنوان فعالیت‌های دانش‌بنیان اتفاق می‌افتد، برگرفته از آموزه‌های دینی و توجه مسئولان و خاصه مقام معظم رهبری است. وی ریشۀ مشکلات را در ندانستن، نخواستن و بی‌بصیرتی دانست و اظهار داشت: گاهی نیز شاهد این هستیم که از علم و دانش بهره‌گیری می‌شود اما برای اهداف غیر انسانی.
قائم‌مقام تولیت آستان قدس رضوی مسیر رسیدن به رشد و کمال انسانی در جهات فردی و اجتماعی را با استفاده از ابزار علم و دانش میسر دانست و تصریح کرد: رهبر انقلاب نیز همواره بر دو امر نقش و حضور جوان و توجه جدی به کتاب و کتاب‌خوانی تأکید دارند. وی ضمن قدردانی از حرکت سازمان کتابخانه‌ها، موزه‌ها و مرکز اسناد آستان قدس رضوی در امر گسترش کتابخانه‌ها در نقاط مختلف کشور، گفت: شادی تأسیس کتابخانه زمانی کامل می‌شود که در این مراکز روزبه‌روز شاهد تحقق برنامه‌هایی باشیم که توجه به رشد کتاب‌خوانی در آنها محور قرار گرفته و کتابخانه‌سازی با رشدکتاب‌خوانی همراه شده است.
خاکسار قهرودی در بخشی دیگر از سخنانش به ناآرامی‌های اخیر در برخی شهرهای کشور به دلیل گرانی بنزین اشاره کرد و اظهار داشت: برای برخی افراد علت ایجاد آشوب، ندانستن است و چه بسیار افرادی که اگر بدانند در چه زمینی بازی می‌کنند و با این کارها چه کسانی نفع می‌برند و چه کسانی متضرر می‌شوند، دست به این قبیل کارها نمی‌زنند و به همین دلیل است که مقام معظم رهبری امر کردند با مردم حرف بزنید و مسئله را تبیین کنید و تبیین همان آگاهی است.
گفتنی است، کتابخانۀ مسجد امیرالمؤمنین(ع) واقع در طبقۀ فوقانی این مسجد در منطقۀ رسالت مشهد در قالب سی‌وچهارمین سه‌شنبۀ فرهنگی سازمان کتابخانه‌ها، موزه‌ها و مرکز اسناد آستان قدس رضوی
افتتاح شد. این کتابخانه، بیست‌ویکمین کتابخانۀ وابسته به آستان قدس رضوی در مشهد و پنجاه‌وششمین کتابخانۀ این سازمان در کشور به شمار می‌رود.

 

افزودن دیدگاه جدید:

متن ساده

HTML محدود

Image CAPTCHA
کاراکترهای نمایش داده شده در تصویر را وارد کنید