۱۳۹۸-۱۰-۱۰

برای اولین بار با همکاری سازمان کتابخانه‌های آستان قدس رضوی برگزار شد: کارگاه‌های روانشناسی برای رشد و توانمندسازی اعضا

سازمان کتابخانه‌ها، موزه‌ها و مرکز اسناد آستان قدس رضوی در راستای توانمندسازی نیروهای این سازمان و اعضا و مراجعین، برای اولین بار اقدام به برگزاری کارگاه‌های روانشناسی تغییر کرد.
به گزارش گنجینۀ رضوی، مسئول امور ترویج فرهنگ مطالعه و کتاب‌خوانی این سازمان بیان کرد: به همت سازمان کتابخانه‌ها، موزه‌ها و مرکز اسناد آستان قدس رضوی و با همکاری مرکز جامع مشاوره، رشد و توانمندسازی آستان قدس رضوی، از ابتدای سال 98 تاکنون به طور پیوسته کارگاه‌های روانشناسی تغییر با موضوعات مختلف با حضور کارشناسان و روانشناسان زبده همچون دکتر افروز، دکتر صادقیان و سایر اساتید باتجربه برگزار شده که پیوسته با استقبال خوبی روبه‌رو بوده است.
راحله شاهمرادی‌زاده با این توضیح که از ابتدای سال تاکنون بیش از 20 جلسه مشاورۀ گروهی در کتابخانۀ مرکزی آستان قدس رضوی و بیش از 20 جلسه در کتابخانه‌های وابسته به آستان قدس رضوی در سطح شهر مشهد برگزار شده است، اضافه کرد: عناوین این کارگاه‌ها شامل مقابله با استرس و اضطراب، مهارت‌های پیش از ازدواج، آیا می‌توان تغییر کرد؟، اعتکاف علمی، کنترل خشم، بهبود روابط بین همسران، دوره‌های مجزای مهارت‌های ده‌گانۀ زندگی، پرورش تفکر خلاق، افزایش اعتماد به نفس، مقابله با افسردگی، مهارت‌های پرورش و تربیت فرزند سالم، اختلالات شایع در نوجوانی، ماشین رفتار، آشتی با کودک درون و... بوده که پیوسته با استقبال خوبی روبه‌رو بوده است.
وی تصریح کرد: در جلسات مشاورۀ گروهی، پس از اتمام کارگاه، جلسۀ پرسش و پاسخ گروهی و فردی نیز پیوسته برقرار بوده و در پایان هر کارگاه، سیاهۀ عناوین برترین کتاب‌ها، منابع، فیلم‌ها و کتاب‌های گویای موجود در کتابخانه نیز در اختیار شرکت‌کنندگان قرار داده می‌شود.
شاهمرادی‌زاده افزود: همچنین اعضایی که در این سلسله‌نشست‌ها شرکت نمایند، می‌توانند از امتیاز استفاده از معرفی‌نامه برای استفاده از 5 جلسۀ مشاوره فردی با تخفیف ویژۀ 80 درصد یا حتی رایگان به مرکز جامع مشاورۀ آستان قدس رضوی بهره‌مندگردند.
وی در پایان یادآور شد: با توجه به این‌که حضور مشاوران زبده و باتجربه که اهل مطالعه و کتاب‌خواندن نیز باشند، در کنار کتابداران می‌تواند بسیار مؤثر باشد، در تلاشیم کلینیک مشاوره را در کتابخانۀ مرکزی آستان قدس رضوی راه‌اندازی کنیم.

 

افزودن دیدگاه جدید:

متن ساده

HTML محدود

Image CAPTCHA
کاراکترهای نمایش داده شده در تصویر را وارد کنید