۱۳۹۸-۱۲-۰۶

موزه و بیماری‌های خطرناک‌تر از کرونا

رئیس کمیته ملی موزه‌های ایران (ایکوم) پس از بازدید از موزه و کتابخانه آستان قدس رضوی اظهار داشت:‌ موزه‌ها به ما می‌گویند که این نخستین بار نیست که دچار یک بیماری همه‌گیر شده‌ایم.

به گزارش گنجینۀ رضوی، میرسیداحمد محیط طباطبایی در بازدید از موزه و کتابخانه مرکزی آستان قدس رضوی بیان کرد: امروز مسئله ترس از یک اپیدمی به نام کرونا بر مردم غالب شده و آنجایی که می‌توان به مردم یادآوری کرد که این نخستین بار نیست که چنین اتفاقی می‌افتد؛ بلکه بارها بدتر از آن برای این کشور رخ داده و مردم از دل آن خلاقیت‌ها و حیات را رقم زدند، ‌موزه و اسناد تاریخی است.
وی با بیان اینکه کتابخانه و اسناد کهن نیز موزه است،‌ افزود: ارزش موزه‌ها به کمیت و اندازه نیست؛ نقشی را که می‌توانند در حفظ و معرفی هویت افراد داشته باشند، ‌ارزشمند است.
طباطبایی تصریح کرد: مشاهده اپیدمی وبا در دوره‌های مختلف و طاعون و اپیدمی مشمشه (آنفولانزا)ی جنگ جهانی اول در اسناد کهن آستان قدس به مردم یادآوری می‌کند که فکر نکنند چنین بیماری‌هایی برای اولین بار است که رخ می‌دهد و این درحالی است که ارزش‌های انسانی باعث شده ما از آن مرحله عبور کنیم و تاریخ، سرمایه اصلی ما ایرانیان را به یادمان می‌آورد که امروز در مواجهه با بیماری جدید، کاری نکنیم که بعدها پشیمانی را برایمان به بار آورد.

 

افزودن دیدگاه جدید:

متن ساده

HTML محدود

Image CAPTCHA
کاراکترهای نمایش داده شده در تصویر را وارد کنید