۱۳۹۸-۱۲-۱۵

کتابخانۀ دیجیتال همراه؛ برگی زرّین از گنجینۀ رضوی

در راستای روزآمدسازی خدمات کتابخانۀ دیجیتال آستان قدس رضوی و تکریم کاربران، این مرکز، نسخۀ تلفن همراه کتابخانۀ دیجیتال را بر بستر اندروید راه‌اندازی کرد.

به گزارش گنجینۀ رضوی، مدیر فضای مجازی سازمان کتابخانه‌ها، موزه‌ها و مرکز اسناد آستان قدس رضوی در طرح بزرگ این سازمان به نام «برگی زرین از گنجینه رضوی» از راه اندازی نسخۀ تلفن همراه کتابخانۀ دیجیتال به عنوان یکی از دستاوردهای کتابخانه دیجیتال آستان قدس در سال 98 خبر داد.
علی ضرابی توضیح داد: این نرم‌افزار با هدف روزآمدسازی خدمات کتابخانۀ دیجیتال و تکریم مراجعان، در بستر تلفن همراه طراحی شده و در اختیار مخاطبان کتابخانۀ دیجیتال قرار گرفت.
وی با بیان اینکه نسخۀ اول این نرم‌افزار در بستر اندروید قابل نصب و استفاده است، افزود: کاربران با استفاده از این برنامه می‌توانند از خدمات دیجیتالی متعددی همچون جستجوی منابع دیجیتالی شامل انواع نسخ خطی، چاپ سنگی، پایان‌نامه و...، مطالعۀ آنلاین کتب و منابع دیجیتالی، درخواست منبع و استفاده از خدمات تحویل مدرک، خدمات پرسش از کتابدار، کتابخانۀ شخصی و خدماتی از این دست بهره‌مند شوند.
ضرابی اضافه کرد: از دیگر بخش‌های این برنامه می‌توان از پایگاه سه‌شنبه‌های فرهنگی، پایگاه نشریات دیجیتال، پایگاه پوسترها، کتاب‌های چاپی فارسی و عربی با حدود 50هزار فراداده، پایگاه ادارۀ تولیدات فرهنگی آستان قدس رضوی، انتشارات سازمان، آیت‌الله شهید مدرس، اسناد فارسی با بیش از 112هزار فراداده، پایگاه فیلم‌ها، پایگاه نقشه‌ها، کتاب‌های چاپی لاتین با بیش از 47 هزار فراداده و کتاب‌های قبل از 1320 نام برد.
رئیس ادارۀ سازماندهی منابع دیجیتال کتابخانۀ آستان قدس رضوی در پایان یادآور شد: علاقه‌مندان می‌توانند برای بارگیری این نرم‌افزار کاربردی، به سایت کتابخانۀ دیجیتال رضوی به آدرس digital.aqr.ir مراجعه کرده و این برنامه را دریافت کنند.
 

افزودن دیدگاه جدید:

متن ساده

HTML محدود

Image CAPTCHA
کاراکترهای نمایش داده شده در تصویر را وارد کنید