۱۳۹۹-۰۲-۰۷

نبردهای شرق کارون

برگزیده جشنواره انتخاب بهترین کتاب دفاع مقدس

هویت تاریخی و فرهنگی ملت‌ها بستگی به چگونگی عملکرد آنها در هنگام بروز حوادث سخت و عبور از بحران‌ها دارد و تاریخ یک کشور تاثیر مهمی در هویت ملی، جهت‌گیری و رفتار یک ملت بر جای خواهد گذاشت. بر این اساس تدوین و نگارش حوادث تاریخی، ذخیره‌ای ارزشمند برای هر ملت محسوب می‌شود.
در جنگ هشت ساله عراق علیه ایران، نقش سپاه پاسداران انقلاب اسلامی و فرماندهان آن حقیقتی بارز و غیر قابل انکار است. به همین جهت علاوه بر وظیفه‌ای که برای مرکز مطالعات و تحقیقات جنگ در امر تدوین تاریخ جنگ مشخص شده است، فرمانده وقت سپاه آقای محسن رضایی تصمیم گرفت فرماندهان نیز به نگارش تاریخ جنگ مبادرت نمایند.
هر یک از فرماندهان، همراه گروهی از کارشناسان به کار تالیف کتاب پرداختند. این متن در اختیار سردار سید علی بنی لوحی قرار گرفت؛ تا برای استفاده عموم با تنظیم مجدد، به عنوان یک سند تاریخی منتشر گردد.
ایشان متن را از قالب کلاسیک آموزشی، با تحول بسیار در محتوا و روان کردن مطالب و حذف برخی مطالب دیگر، به شکل کنونی تنظیم نمود و امکان استفاده قشرهای مختلف جامعه از آن را فراهم نمود. در مرحله بعد مرکز مطالعات و تحقیقات جنگ ویرایش، حروف‌چینی، صفحه آرایی، تهیه نقشه‌ها و طرح جلد کتاب را انجام داد.
این کتاب به بیان نبردهای شرق کارون به روایت فرماندهان پرداخته است. همچنین در قسمتی از کتاب مصاحبه‌ای از رهبر معظم انقلاب حضرت آیت الله خامنه‌ای( مد ظله) که بخشی از آن مربوط به شرق کارون و جبهه آبادان است، آورده شده است.

افزودن دیدگاه جدید:

متن ساده

HTML محدود

Image CAPTCHA
کاراکترهای نمایش داده شده در تصویر را وارد کنید