۱۳۹۹-۰۲-۲۱

مجموعه مقالات عوارض عصبی و روانی جنگ

یکی از مقوله‌ها و یکی از ضایعاتی که در جنگ و در جنگ‌های دنیا با آن مواجه هستیم ضایعات روانی می‌باشد.

یکی از اهداف برگزاری این همایش ایجاد و افزایش انگیزه‌های لازم برای روانپزشکان، پزشکان، روانشناسان و اساتید دانشگاه‌ها برای پژوهش‌های کاربردی و بنیادی است و همچنین تشخیص و درمان و توانبخشی جانبازان گرامی انقلاب اسلامی است.
این کتاب درباره سومین همایش بررسی عوارض عصبی روانی ناشی از جنگ می‌باشد. از جمله موضوعاتی که در این کتاب آورده شده است می‌توان به مواردی از جمله: 
بررسی توصیفی دموگرافیک و علل مرگ و میر جانبازان، مروری بر درمان‌های شناختی ptsd؛ بررسی میزان اختلالات رفتاری در فرزندان شهداء، مجروحین جسمی و روانی جنگ تحمیلی؛ بررسی انطباق‌پذیری و پایداری در برابر استرس‌ها در جانبازان و غیره اشاره نمود.
در قسمتی از کتاب آورده شده است:
در روش درمان به روشEMDR، مراجع بر روی تصویر ذهنی( خاطره‌ای از صحنه دردناک) متمرکز می‌شود و حرکات انگشت درمانگر را رد می‌کند. چنانچه این عمل ادامه یابد، توجه مراجع به تصاویر و افکار دیگر منحرف می‌شود و در برخی موارد خاطرات جدیدی از رویدادهای آسیب‌زا ظاهر می‌گردد. این روش درمانی، مراجعان را قادر می‌سازد تا چشم انداز تازه‌ای برای رویدادهای آسیب‎‌زا داشته باشند و درک و شناخت تجدید نظر شده آنها می‌تواند منجر به کاهش فوری و چشمگیر نشانه‌ها گردد.

افزودن دیدگاه جدید:

متن ساده

HTML محدود

Image CAPTCHA
کاراکترهای نمایش داده شده در تصویر را وارد کنید