۱۳۹۹-۰۲-۲۱

صلح امام حسن(ع) پرشكوه ترين نرمش قهرمانانه تاريخ

زندگاني امام حسن (ع) مصادف است با بسياري از وقايع و حوادث فوق العاده و سرنوشت سازدر تاريخ صدر اسلام .

در اين ميان، دوران امامت و خلافت امام پس از شهادت اميرالمومنين(ع) و آنچه در اين دوره اتفاق افتادبه ويژه مبارزه ها و جنگ و نيز صلح ايشان با معاويه و نتايج آن از برجستگي و اهميتي فوق العاده در تاريخ اسلام برخوردار است. 
اين كتاب از معدود آثار تحليلي و تفضيلي است كه در باره زندگاني امام حسن(ع) ، موقعيت سياسي ايشان و شرايط صلح امام با معاويه سخن گفته است.  اين كتاب در زمره متقن ترين كتب تاريخي در موضوع خود است و مولف در آن به موضوعاتي پرداخته است كه در كتب مشابه يه آنها كمتر توجه شده است. منابع پژوهشي اين اثر نيز قريب به صد منبع معتبر و ارزشمند است.
كتاب، فراهم آمده فكري، منظم، مبتكر و قوي است.  هماهنگي و پيوستگي اش آن را به صورت جويباري سرشار و لبريز از اندوخته هاي عقلي و نقلي در آورده و به واحدهاي به هم پيوسته و به نهايت غني و كامل، از همه جهاتي كه با موضوع متناسب است و موجب ارزش تمام، همانند ساخته  است. پيوستگي اش همراه با جامعيت و روشني اش همراه با عمق و نقد تحليلي اش، نقطه مركزي اين مميزات است. مولف پيش از آنكه به نقل گزارش هاي تاريخي بپردازد، به بيان و تحليل اوضاع و شرايط از نگاه خود نيز پرداخته است، اما با اين حال از ارجاع به منابع و استناد به آنها غفلت نكرده، و به منابع مختلفي در متن و پاورقي توجه داده است كه اين منابع  همان مصادر دست اول تاريخي هستند.

افزودن دیدگاه جدید:

متن ساده

HTML محدود

Image CAPTCHA
کاراکترهای نمایش داده شده در تصویر را وارد کنید