۱۳۹۹-۰۳-۱۱

نمایشگاه مجازی نفایس قرآن‌های خطی آستان قدس در پاکستان

معاون موزه‌ها و ترویج میراث فرهنگی سازمان کتابخانه‌ها، موزه‌ها و مرکز اسناد آستان قدس رضوی از برگزاری نخستین نمایشگاه مجازی نفایس خطی قرآن کریم موجود در موزه قرآن و نفایس آستان قدس در همکاری با خانه فرهنگ جمهوری اسلامی ایران در پیشاور پاکستان خبر داد.

به گزارش گنجینۀ رضوی، مهدی قیصری‌نیک در این باره اعلام کرد: برای نخستین بار تعداد بیش از 25 نسخه قرآن خطی نفیس موجود در گنجینه رضوی طی همکاری مشترکِ این سازمان با رایزنی فرهنگی ایران در پیشاور پاکستان، در قالب ویدیو‌کلیپ به صورت مجازی در معرض دید عموم قرار گرفت. وی تصریح کرد: در این نمایشگاه مجازی تعداد بيش از 25 نسخه منتخب از نفايس قرآن‌هاي خطي شامل نُسخ منسوب به دستخط مبارك ائمه اطهار(ع) و ساير نسخ خطي از قرن چهارم تا سيزدهم قمري معرفي شده است.
قیصری‌نیک اظهار داشت: این نمایشگاه با صداگذاری به زبان اردو توسط مجری مشهور رادیو تلوزیون شبکه پی‌تی‌وی در معرفی موزه قرآن و نفایس آستان قدس رضوی و تلاوت سوره مبارکه قدر توسط استاد حاج کریم منصوری قاری ممتاز کشور همراه شده است.
همچنین مسئول خانه فرهنگ جمهوری اسلامی ایران در پیشاور پاکستان در ارتباط با اهمیت چنین نمایشگاه‌هایی خاطرنشان کرد: با توجه به علاقه‌مندی بسیار زیاد مسلمانان پاکستان به فعالیت‌های قرآنی و اهمیت دیپلماسی قرآنی در ارتباطات فرهنگی دو کشور، این‌گونه فعالیت‌ها می‌تواند تأثیر بسزایی نیز در صنعت گردشگری مذهبی داشته باشد.
گفتنی است این نمایشگاه علاوه بر درگاه اینترنتی موزه آستان قدس رضوی به آدرس museum.razavi.ir، در صفحات مجازی خانه فرهنگ ایران در پیشاور به نشانی‌های زیر قابل مشاهده است.
https://www.youtube.com/watch?v=MTQ۸qLMiVZ۸
https://www.instagram.com/tv/CAXFpMQJuS۷/
https://www.facebook.com/۱۰۲۴۸۴۳۱۴۶۲۸۹۲۱/videos/۱۷۶۳۲۱۵۲۷۰۴۵۹۲۹

افزودن دیدگاه جدید:

متن ساده

HTML محدود

Image CAPTCHA
کاراکترهای نمایش داده شده در تصویر را وارد کنید