۱۳۹۹-۰۳-۲۵

کتاب و کتابخوانی از نگاه قرآن و حديث

توسعه فرهنگی درهرجامعه ای تا حد زیادی وابسته به میزان رشد کتاب وگسترش فرهنگ کتابخوانی ومطالعه می باشد که این مولفه از مهم ترین عوامل در پیشرفت و اعتلای فرهنگی جوامع به شمار می آید؛ زیرا کتاب ازعناصر مهم فرهنگی و ابزاری مناسب جهت تغییر فرهنگ است که می تواند عناصر جدید فرهنگی را به اذهان افراد جامعه منتقل کرده و ضمن صیانت و حفاظت از فرهنگ متعالی، آن را بدون تغییر و تحریفی در اختیار آیندگان قرار دهد.

 ازآنجایی که دنیای امروز با بحران فرهنگی مواجه است، روی آوردن به کتاب و کتابخوانی وگرایش به مطالعه برای مواجهه و مقابله با این معضل می تواند نقش مهمی را ایفا کند.
 در آموزه های اسلامی به این مساله نگاه ویژه ای شده است؛ ازهمان آغاز نزول قرآن وظهوراسلام مساله خواندن و نوشتن از اهمیت خاصی برخوردار شد و در طی اعصار گوناگون هم زمان با تکامل زندگی و فرهنگ بشر، فرهنگ کتاب و کتابخوانی جلوه ای نو وبدیع به خود گرفت. این مکتب آسمانی همواره در پی پیشرفت و تعالی آدمی بوده و از طرق مختلف انسان را در این مسیر الهی راهنما بوده است.
 ترغیب و توجه به امر مطالعه و کتابخوانی از سوی اسلام نیز در همین راستا بوده که از لا به لای آموزه های قرآن و روایات معصومین (ع) مشهود می باشد. (برگرفته از پشت جلد کتاب)

افزودن دیدگاه جدید:

متن ساده

HTML محدود

Image CAPTCHA
کاراکترهای نمایش داده شده در تصویر را وارد کنید