۱۳۹۹-۰۳-۲۷

27خرداد/ روز جهاد کشاورزی( تشکیل جهاد سازندگی به فرمان حضرت امام خمینی رحمة الله علیه( 1358ش)

جهاد سازندگی نهادی است که نطفه آن در درون انقلاب بسته شد، در بستر انقلاب رشد کرد و همراه با نهال نوخاسته انقلاب رشد کرد و به ثمر رسید.

دست پرتوان جهادگران بذر انقلاب را در دل محرومترین و مستضعف‌ترین قشر جامعه یعنی روستاییان کاشت و تیر آنان قلب بزرگترین دشمنان را نشانه گرفت. جهادگران گمنام و بی‌نشان در عرصه‌های تولید و نبرد تلاش کردند و شجاعانه در سخت‌ترین شرایط، بزرگترین موانع را از سر راه انقلاب اسلامی برداشتند. جهادگران با تمام وجود واخلاص در جبهه‌های حق علیه باطل به یاری رزمندگان اسلام پرداختند و به سنگرسازان بی‌سنگر لقب گرفتند.

جهاد سازندگی انسانهایی را پرورش داد که قبل از شروع به سازندگی شروع به جهاد نفس کردند. علیه شیطان درونی قیام نمودند تا با از بین بردن نفس اماره بتوانند در سنگری الهی و مقدس به سازندگی بپردازند و در راه آبادانی و عظمت کشور انقلابی خویش در راستای اهداف اسلامی تمام تلاش خویش را به کار ببندند و در این راه حتی از ایثار جان دریغ نورزند و خود را فدای مکتب خویش نمایند.

بعد از فرمان تاریخی حضرت امام خمینی(ره) در 27 خرداد 1358 مبنی بر تشکیل جهاد سازندگی جهت رفع محرومیت‌ها و آبادانی کشور، جهاد سازندگی به منظور فراهم ساختن نهضتی همه جانبه در جهت مبارزه با فقر، اقدام به محرومیت‌زدایی، توسعه و عمران روستاها و در یک کلام، حرکت در جهت استقلال و خودکفایی از متن توده‌های میلیونی مردم محروم و مستضعف به وجود آمد. رسالت اصلی جهادگران(( ابلاغ پیام اسلام و انقلاب)) و(( کاشتن بذر استقلال و آبادانی در دل روستاها)) بود.

لحظات شروع کار جهاد و فکر تاسیس این نهاد مقدس متکی بر اراده حضرت امام خمینی(ره) و برخاسته از افکار سالم و نیات خالصانه جهادگران بود. لذا پایه و اساس کار بر حق گذاشته شد و این بنیانی است که برای رضای خدا و برای خدمت به بهترین و محرومترین مردم بنا نهاده شد.

منبع: روزها و رويدادها روزهاي شمسي/ تهيه و تنظيم دفتر عقيدتي سياسي فرماندهي معظم کل قوا.- تهران: رامين، ‎۱۳۷۶.

منابع:
جهاد کشاورزی
افزودن دیدگاه جدید:

متن ساده

HTML محدود

Image CAPTCHA
کاراکترهای نمایش داده شده در تصویر را وارد کنید