۱۳۹۹-۰۴-۱۵

نمایش 6 هزار تمبر، سکه و اسکناس تاریخی در موزۀ رضوی

در حال حاضر بالغ بر یک میلیون و 50 هزار تمبر، سکه و اسکناس نفیس با قدمتی کهن در موزۀ آستان قدس رضوی نگهداری می‌شود که از این میان، بیش از 6 هزار شیء نفیس، در معرض نمایش عموم قرار گرفته است.

به گزارش گنجینۀ رضوی، رئیس گنجینۀ تمبر، سکه و اسکناس موزۀ آستان قدس رضوی با اعلام این‌که در حال حاضر بیش از یک میلیون و 50 هزار شیء نفیس مربوط به دوره‌های مختلف تاریخی در این گنجینه نگهداری می‌شود، افزود: از این میان، افزون بر 6 هزار تمبر و اقلام پستی، اسکناس‌های ایرانی و خارجی از دوره‌های مختلف تاریخی، سکه‌هایی از ایران و دیگر کشورهای جهان با قدمتی کهن و برخی اشیای متفرقه در این گنجینه واقع در موزۀ مرکزی آستان قدس رضوی به نمایش درآمده است.
محمدحسین یزدی‌نژاد در این باره افزود: از ابتدای سال 99 تاکنون، باوجود محدودیت‌های کرونایی و تعطیلی موزه‌های آستان قدس رضوی، بیش از 330 سکه، تمبر، اسکناس و اشیای متفرقه به دست عاشقان علی‌بن موسی‌الرضا(ع) به این گنجینه اهدا شده است.
وی در این میان به برخی موارد شاخص موجود در این گنجینه اشاره کرد و گفت: سکه‌های دوران ولایت‌عهدی امام‌رضا(ع)؛ سکه‌های دوره ساسانی و الیمایی «تترادراخمی» با سکه‌های درشت 4 درهمی‌؛ سکۀ طلای شریف‌حسین، امیر مکه، پیش از روی‌کارآمدن آل‌سعود؛ اسکناس از ایران و ده‌ها کشور خارجی و سکه‌های طلای دورۀ قاجار، بخشی از اشیای ارزشمند این مجموعه است.
گفتنی است که گنجینۀ تمبر، اسکناس و سکۀ موزۀ آستان قدس رضوی با اشیایی از 240 کشور و مستعمرۀ سابق جهان، به‌عنوان آئینۀ تمام‌نمای تاریخ، فرهنگ، هنر و تمدن ملل مختلف، در طبقۀ منهای یک موزۀ مرکزی آستان قدس رضوی، در صحن کوثر حرم مطهر رضوی واقع شده است.
 

افزودن دیدگاه جدید:

متن ساده

HTML محدود

Image CAPTCHA
کاراکترهای نمایش داده شده در تصویر را وارد کنید