۱۳۹۹-۰۴-۱۵

گاو بنفش

گاو بنفش با عنوان اصلی Purple Cow: Transform Your Business by Being Remarkable سال 2003 منتشر شد. 6 سال بعد در سال 2009 ست گادین ویرایش کاملی روی کتاب انجام داد و آن را دوباره منتشر کرد.

ست گادین نویسنده‌ی این کتاب معتقد است در دورانی به سر می‌بریم که برای موفقیت در یک کسب‌ و‌کار، تبلیغات کافی نیست؛ بلکه شما باید یک تفاوت جدی با بقیه رقیبانتان داشته باشید. باید تصمیم بگیرید در کانون توجه باشید و موفق شوید یا کنار بایستید و شکست بخورید. او در این‌ باره گفته است:«مطمئن‌ترین راه برای شکست، خسته کننده بودن است. تنها شانس شما برای موفقیت متمایز بودن است».

ست گادین در انتشار کتاب گاو بنفش  از استراتژی خودش استفاده کرده است. اولین نسخه‌های این کتاب در پاکت شیر بنفش و سفید بسته‌بندی و به بازار ارائه شد. گاو بنفش در دو سال اول پس از انتشارش 23 بار تجدید چاپ شد و بیش از 150هزار نسخه از آن فروخته شد.کتاب ست گادین به بیش از 35زبان ترجمه شده است.
گادین در بخش اول کتابش علت این نامگذاری را توضیح می‌دهد. او بیان می‌کند برای هر کسب‌ و‌کاری چندین p لازم است که بعضی از مهمترین آن‌ها محصول (product)، قیمت (price)، مکان (place) و تبلیغات (promotion) هستند. اما این حروف P کافی نیستند. او معتقد است شرط کافی برای موفقیت یک کسب‌ وکار یک p جدید است: گاو بنفش (purple cow)

از دیگر کتاب‌های موفق ست گادین می‌توان « شیب»، « قبایل» ، « بازاریابی اجازه‌ای» و « همه‌ ی بازاریاب‌ها دروغگو هستند» را نام برد. آخرین کتاب گادین به نام « این بازاریابی است» سال 2018 منشر شد.

 

افزودن دیدگاه جدید:

متن ساده

HTML محدود

Image CAPTCHA
کاراکترهای نمایش داده شده در تصویر را وارد کنید