۱۳۹۹-۰۴-۲۱

اهدای 6هزار کتاب از آستان قدس رضوی به کتابخانه‌ها و مراکز فرهنگی

سازمان کتابخانه‌ها، موزه‌ها و مرکز اسناد آستان قدس رضوی، از ابتدای سال جاری تاکنون، بیش از 6هزار کتاب به مراکز فرهنگی و مناطق محروم مشهد و شهرستان‌ها اهدا کرده است.

به گزارش گنجینۀ رضوی، معاون کتابخانه‌های سازمان کتابخانه‌ها، موزه‌ها و مرکز اسناد آستان قدس رضوی با بیان این‌که یکی از رسالت‌های این سازمان، اهدا و ارسال کتاب به مراکز فرهنگی در مشهد و شهرستان‌های سراسر کشور با اولویت مناطق محروم است، اعلام کرد: از ابتدای سال جاری تاکنون بالغ بر 6 هزار نسخه کتاب فارسی و عربی در موضوعات و عناوین مختلف به مراکز فرهنگی، کتابخانه‌ها، زائرسرای رضوی و... در مشهد و شهرستان‌ها ارسال شده است.
حسین خسروی ضمن اشاره به این‌که این کتب بنا به درخواست مراکز مختلف و اعلام نیاز هر مرکز به موضوعات خاص، توسط نمایندۀ هر مرکز انتخاب و سپس ارسال می‌شود، افزود: به همت سازمان کتابخانه‌های آستان قدس، به تازگی حدود 3 هزار نسخه کتاب در موضوعات مختلف برای اهدا به کتابخانۀ حضرت علی‌اصغر(ع) شهرستان تایباد آماده شده و در دست ارسال است.
وی با بیان این‌که این دومین سالی است که کتابخانۀ سیار و تلفنی آستان قدس رضوی در راستای تهیۀ بسته‌های فرهنگی اهدایی برای زائران، با داروخانۀ مرکزی امام رضا(ع) مشهد همکاری می‌کند تصریح کرد: در این راستا، بیش از 1200 نسخه کتاب جهت تهیه بسته‌های اهدایی و 300 نسخه کتاب جهت استفاده در ایستگاه مطالعۀ داروخانۀ مرکزی امام رضا(ع) مشهد به این داروخانه ارسال شده است.
خسروی اضافه کرد: همچنین در دهۀ کرامت، حدود 900 نسخه کتاب به زائرسرای رضوی ارسال شده است که شامل 231 کتاب چاپی فارسی و عربی به انضمام 600 نسخه کتاب در موضوعات متنوع است.
وی در پایان، از اهدای بیش از 700 نسخه کتاب در موضوعات مختلف به روستای حاجی‌آباد شهرستان تایباد، حدود 500 نسخه کتاب در موضوعاتی همچون منابع دینی، اجتماعی، ادبی و... به آموزشگاه نظامی المهدی شهرستان بابل و بیش از 130 نسخه کتاب به پایگاه مقاومت بسیج شهدای مدافع حرم مشهد در دهۀ کرامت خبر داد.

افزودن دیدگاه جدید:

متن ساده

HTML محدود

Image CAPTCHA
کاراکترهای نمایش داده شده در تصویر را وارد کنید