۱۳۹۹-۰۵-۱۵

عیدی آستان قدس رضوی به مراکز علمی و آموزشی کشور در عید غدیر

به مناسبت دهۀ امامت و ولایت، سازمان کتابخانه‌ها، موزه‌ها و مرکز اسناد آستان قدس رضوی بیش از 15هزار نسخه کتاب چاپی را به مراکز علمی و آموزشی مشهد و برخی شهرستان‌های سطح کشور اهدا کرد.

به گزارش گنجینۀ رضوی، معاون کتابخانه‌های سازمان کتابخانه‌ها، موزه‌ها و مرکز اسناد آستان قدس رضوی با بیان این‌که این سازمان به طور پیوسته و در مناسبت‌های مختلف بنا به درخواست مراکز و مناطق محروم سراسر کشور و باتوجه به اعلام نیاز هر مرکز به موضوعات خاص، مجموعۀ ارزشمندی از کتب چاپی را به این مراکز ارسال می‌کند، تصریح کرد: به مناسبت دهۀ ولایت و در پاسخ به درخواست مراکزی همچون دانشگاه یاسوج، دهیاری روستای حاجی‌آباد واقع در شهرستان تایباد، مرکز آموزش رزم مقدماتی المهدی(عج) نزسا در شهرستان بابل و زندان مرکزی مشهد، افزون بر 15هزار نسخه کتاب به این مراکز ارسال و اهدا شد.
حسین خسروی با بیان این‌که این منابع از محل کتاب‌های اهدایی به آستان قدس رضوی تأمین شده است، در این باره توضیح داد: از ابتدای سال تاکنون بیش از 21هزار کتاب به مناطق مختلف مشهد و شهرستان‌ها با اولویت مناطق محروم ارسال شده است که این حرکت در راستای سیاست‌های کلی آستان قدس رضوی در جهت ترویج کتاب‌خوانی انجام می‌گیرد.
خسروی افزود: به‌تازگی به همت سازمان کتابخانه‌های آستان قدس رضوی، حدود 3هزار نسخه کتاب در موضوعات مختلف به کتابخانۀ حضرت علی‌اصغر(ع) شهرستان تایباد، بیش از 700 نسخه کتاب در موضوعات مختلف به روستای حاجی‌آباد روستای تایباد، حدود 500 نسخه کتاب در موضوعاتی همچون منابع دینی، اجتماعی، ادبی و... به آموزشگاه نظامی المهدی شهرستان بابل و بیش از 130 نسخه کتاب به پایگاه مقاومت بسیج شهدای مدافع حرم مشهد در دهۀ کرامت ارسال شده است.
وی در پایان یادآور شد: ما این آمادگی را داریم که پذیرای نذرهای فرهنگی واقفان و خیران به صورت نقدی یا کتاب برای غنی‌سازی مراکز مختلف در سطح کشور باشیم.
گفتنی است که علاقه‌مندان به وقف در حوزۀ کتاب و کتاب‌خوانی می‌توانند با مراجعۀ حضوری به کتابخانۀ مرکزی آستان قدس رضوی و بیش از 50 کتابخانۀ وابسته به آستان قدس رضوی در سراسر کشور، یا از طریق تلفن 138 از چگونگی فرایند این حرکت مطلع شوند.
 

افزودن دیدگاه جدید:

متن ساده

HTML محدود

Image CAPTCHA
کاراکترهای نمایش داده شده در تصویر را وارد کنید