۱۳۹۹-۰۵-۲۱

5مرداد/سالروز عملیات افتخار آفرین مرصاد( 1367ه‌ش)

بعد از پذیرش آتش‌بس توسط ایران، کشورمان شاهد دو تهاجم گسترده بود.

یکی تهاجم عراق در 31 تیر ماه 1367( یعنی با فاصله سه روز از پذیرش قطعنامه) که در منطقه جنوب با هدف اشغال مجدد خرمشهر صورت گرفت. این تهاجم وسیع و غافلگیرانه با پیام امام(ره) به نتیجه‌ای نرسید. دومین تهاجم عراق در تاریخ 31/4/1367 در منطقه غرب کشور صورت گرفت. در سوم مرداد ماه 1367 یعنی هفت روز بعد از پذیرش آتش‌بس توسط ایران مجاهدین خلق با پشتیبانی آتش عراق هجوم گسترده را در غرب کشور، یعنی در منطقه سر پل ذهاب آغاز نمودند که در این تهاجم با عقب‌نشینی عراق و انجام عملیات مرصاد، شکست سنگینی به دشمن وارد شد.
عملیات مرصاد آخرین عملیات بزرگ و پیروزمندانه در جنگ تحمیلی عراق علیه ایران بود، که شهید امیر سپهبد علی صیاد شیرازی با هدایت و هماهنگی عملیات هوانیروز و دیگر رزمندگان با ایجاد سپری فولادین در برابر تهاجم رژیم بعث و منافقین کوردل صف‌آرایی کرده و با وجود طراحی بی‌نظیر این عملیات و حداکثر استفاده از اصل غافلگیری، برای همیشه توان عملیاتی دشمن را در تجاوز به خاک مقدس ایران اسلامی از بین برد.
منبع: منافقين در کمينگاه صياد: نقش ارتش و شهيد صياد شيرازي در عمليات مرصاد/ به کوشش: محمد مسعود بهمني؛ [براي] هيئت معارف جنگ "شهيد سپهبد علي صياد شيرازي".- تهران: ايران سبز، ‎۱۳۹۳.

افزودن دیدگاه جدید:

متن ساده

HTML محدود

Image CAPTCHA
کاراکترهای نمایش داده شده در تصویر را وارد کنید