۱۳۹۹-۰۵-۲۲

سفر سرخ (مسلم بن عقیل)

بدون شک ماجرای مسلم بن عقیل با آنچه در کربلا روی داده است رابطه تنگاتنگی دارد.

به راستی چه حادثه هولناکی در دین پیامبر اسلام (ص) رخ داده است که این گونه امت را به فساد و تباهی کشانده، تا جایی که فرزند رسول خدا (ع) در پی اصلاح آن برخاسته است؟
با رهنمودها و دلایل بسیاری که در کتاب بیان شده است می‌توان به این نتیجه قطعی رسید که ماجرای مسلم بن عقیل در رابطه با وقایع کربلا، به طور یقین ریشه در گذشته‌های دور و حتی کینه‌های به جامانده از جنگ‌های بدر و احد و خندق و حنین و ... دارد. اگر نام و یاد محرم، هر ساله پیام‌آور شورشی در خلق عالم باشد، بدون شک مسلم بن عقیل سفیر این شورش است.
مبنای تحقیق در این کتاب، استفاده کلی از منابع معتبر شیعی همچون: الارشاد، لهوف، مثیر الاحزان، مقتل ابو مخنف، اعیان الشیعه، بحار الانوار، نفس المهموم، مقتل الحسین مقرم و شهید مسلم بن عقیل(ع) می‌باشد؛ به طوری که بر مشترکات آنها اعتماد شده و از همه آنها اقتباس صورت گرفته است. همچنین در بعضی از صفحات کتاب، ماخذ نقل قول‌ها در پانویس آورده شده است. این کتاب در چهار فصل تهیه شده است. از جمله موضوعات کتاب می‌توان به وداع با مدینه، نامه‌های کوفیان به حسین بن علی(ع)، ورود مسلم به کوفه، نقشه ترور ابن زیاد، خروج مسلم، حسین بن علی(ع) و شهادت مسلم و ... اشاره نمود.

افزودن دیدگاه جدید:

متن ساده

HTML محدود

Image CAPTCHA
کاراکترهای نمایش داده شده در تصویر را وارد کنید