۱۳۹۹-۰۵-۳۰

رونمایی از بازطراحی پایگاه اینترنتی موزه‌های آستان قدس رضوی

پایگاه اینترنتی موزه‌های آستان قدس رضوی با طراحی و قابلیت‌های جدید، در حضور مدیران ارشد سازمان کتابخانه‌ها، موزه‌ها و مرکز اسناد آستان قدس رضوی رونمایی شد.

به گزارش گنجينۀ رضوی، معاون امور موزه‌ها و ترویج میراث فرهنگی سازمان کتابخانه‌ها، موزه‌ها و مرکز اسناد آستان قدس رضوی هم‌زمان با شرایط کرونایی از رونمایی بازطراحی پایگاه اینترنتی موزه‌های این سازمان با قابلیت‌ها و امکانات گسترده خبر داد.
مهدی قیصری‌نیک این اقدام را در راستای افزایش کیفیت خدمات غیرحضوری و نیل به اهداف سند چشم‌انداز این سازمان عنوان کرد و گفت: عملیات بازطراحی سایت موزه‌های این سازمان به آدرس museum.razavi.ir با امکانات و خدمات متنوع، از ابتدای سال 98 آغاز شد.
وی اضافه کرد: پس از طراحی پایگاه اینترنتی موردنظر و تحویل آن در اسفندماه سال 1398 محتوای آن به همت کارشناسان موزه‌ها بارگذاری شد.
قیصری‌نیک به بیان قابلیت‌های جدید این پایگاه پرداخت و تصریح کرد: بخش‌های گزارش تصویری، برگزیدۀ آثار، وقف و اهدا، رویدادها (اطلاع‌رسانی برنامه‌ها و رویدادهای موزه‌ای و مناسبتی)، چندرسانه‌ای (بارگذاری و نمایش موشن‌گرافیک، نمایشگاه‌های مجازی، کلیپ، پادکست)، مقالات، مشاهیر، دانستنی‌ها، معرفی کامل آثار شاخص موزه‌ای به همراه تاریخچه و سابقۀ اثر، معرفی تازه‌های کتابخانۀ تخصصی موزه و ارائۀ فهرست پایان‌نامه‌های موجود و... از قابلیت‌های جدید این سایت است.
وی در پایان با بیان این‌که در حال حاضر محتوای این پایگاه به زبان فارسی بارگذاری شده است، ابراز امیدواری کرد که در راستای معرفی موزه‌ها در تراز جهانی، در آیندۀ نزدیک محتوای این پایگاه به زبان‌های دیگر نیز راه‌اندازی می‌شود.
قیصری‌نیک در ادامه خاطرنشان کرد: همچنین به‌زودی در فاز دوم سایت موزه‌ها، بخش فروشگاه اینترنتی محصولات فرهنگی، فروش اینترنتی بلیط موزه‌ها و... با فراهم‌شدن زیرساخت‌های آن راه‌اندازی می‌شود.

افزودن دیدگاه جدید:

متن ساده

HTML محدود

Image CAPTCHA
کاراکترهای نمایش داده شده در تصویر را وارد کنید