۱۳۹۹-۰۶-۰۱

25مرداد/ روز خانواده و تکریم بازنشستگان

25 مرداد روز خانواده و تكریم بازنشستگان است، همان خانواده‌ای كه هر سعادت و پیشرفتی در جامعه از آنجا آغاز می شود و اگر هم مشكلی در فرد و جامعه می بینیم همه را باید از خانواده سراغ گرفت و اگر از شرایط موجود جامعه نگران هستیم باید ریشه های آن را در خانواده ها ببینیم .

خانواده ای كه در ظاهر با چند عضو كوچك و بزرگ تشكیل می شود اما دنیا و آخرت افراد در همان جا به سعادت یا به شقاوت ختم خواهد شد.
اینكه یك روز را در سطح ملی به نام روز خانواده و تكریم بازنشستگان قرار داده اند به این معنی نیست كه فقط امروز به آنها حترام بگذاریم مثل تولد یك نوزاد است كه در یك روز از سال به دنیا می آید و بعدها هر سال جشن تولد برایش می گیرند ولی در تمام طول سال نیازمند مراقبت و محبت است .
روح لطیف بزرگترهای خانواده همانند روح لطیف كودكان شكننده است آنها همانند گلبرگ های گل زندگی هستند كه اگر مراقبت نشوند خیلی زود از دست می روند. رها ساختن و بی توجهی به سالمندان و بازنشستگان سبب تربیت كودكانی می شود كه آنها هم نسبت به بزرگتریهای خود بی تفاوت خواهند بود و همان می شود كه هرچه بكاریم خواهیم چید.
پس قدردانی از بازنشستگان و كرامت خانواده یعنی زنده نگه داشتن حیات زنده نگه داشتن محبت زنده نگه داشتن عاطفه و انسانیت و این كرامت و قدردانی بیش از هر كار دیگری با « باهم بودن » و در خوشی ها و ناخوشی ها در كنار هم بودن معنا می شود به همین دلیل است كه می گوئیم چه افراد و چه نهادها و سازمان ها و وزارتخانه ها و در مجموع دولت و نظام به عنوان بزرگترهای خانواده بزرگی به نام جامعه باید با هم بودن را تمرین كنند.
یكی از دغدغه های بازنشستگان در عرصه درمان است كه به دلیل كهولت و بالا رفتن سن خدمات درمانی بیشتری را نیاز دارند به همین دلیل سازمان تامین اجتماعی قصد دارد توجه بیشتری به این مساله داشته باشد.
موضوع دیگری كه این روزها در حول و حوش خانواده در كشور ما به مباحث اصلی دستگاههای اجرایی و قانونگذاری تبدیل شده لایحه معروف( حمایت از خانواده ) است لایحه ای كه با 50 ماده قصد دارد به حفظ و كرامت خانواده بپردازد و در بخش مربوط به ضوابط استحكام بنیان های خانواده مواد قانونی را به تصویب برساند.
منبع: سایت تبیان

افزودن دیدگاه جدید:

متن ساده

HTML محدود

Image CAPTCHA
کاراکترهای نمایش داده شده در تصویر را وارد کنید