۱۳۹۹-۰۶-۰۴

شوالیه‌های معبد و بنیان‌های فراماسونری( تاریخ فرهنگی قبیله لعنت 6)

عنوان قبیله لعنت، عنوان عامی است که همه معنا و مفهوم(ائمه کفر) را در خود پوشیده دارد و بر همه کافرانی که دیگران را به کفر و شرک، دعوت و موجبات گمراهی و ضلالت فرزندان آدمی را فراهم می‌آورند، اطلاق می‌شود.

آنچه از مجامع مخفی به صورت عام و فراماسونری به صورت خاص می‌شناسیم، چه در بنیادهای فکری و چه در صورت‌های تشکیلاتی، حاصل سیر تطور مجامع ابتدایی در تاریخ تحولات سیاسی، اقتصادی و فرهنگی اروپا است. بدین سبب، ارائه تعریفی جامع از موقعیت و عملکرد این مجامع و وضع‌گیری در برابر آنها، مشروط به شناسایی این سیر تحول تاریخی و فرهنگی است. اهمیت و ضرورت شناسایی مبانی و مبادی نظری این جریان راز آلود و مخفی، معطوف به اهمیت و ضرورت شناسایی پایه‌های فکری و فلسفی بنیان‌گذاران تاریخ جدید غربی است. امری که همواره از نظرگاه منتقدان حوزه فرهنگی و تمدنی مدرن پوشیده مانده است.
عموم محققان و پژوهشگران، از شوالیه‌های معبد، به عنوان فرقه‌ای نظامی و مذهبی قرون وسطای مسیحی، در بحبوحه جنگ‌های دویست ساله صلیبی، به عنوان سنگ بنای مجامع فراماسونری جدید یاد می‌کنند.
از جمله موضوعات کتاب می‌توان به مسیحیت و شوالیه‌گری، تشکیل شهسواران، تعلیمات البی‌ها و قداس سیاه، پرستش شیطان، اولین بنیان‌گذاران فراماسونری، لیبرالیسم، رفرمیسم، کوسموپولی تئیسم( جهان ولایی)، ژودائیسم( یهودی‌گری)، صهیونیسم و ... اشاره نمود.

افزودن دیدگاه جدید:

متن ساده

HTML محدود

Image CAPTCHA
کاراکترهای نمایش داده شده در تصویر را وارد کنید