۱۳۹۹-۰۶-۱۲

نمایشگاه مجازی از آثار محرمی موزۀ رضوی

به مناسبت ماه محرم و ایام عزاداری حسینی، نمایشگاه «سالار عشق» با محوریت نمایش مجموعۀ ارزشمندی از آثار هنری محرمی موزۀ آستان قدس رضوی به‌صورت مجازی به نمایش درآمد که در این میان، نگاره‌های فاخر استاد فرشچیان می‌درخشد.

به گزارش گنجينۀ رضوی، معاون امور موزه‌های سازمان کتابخانه‌ها، موزه‌ها و مرکز اسناد آستان قدس رضوی از نمایش آثار هنری ارزشمندی با موضوع کربلا، عاشورا و حضرت زینب(س) در قالب یک نمایشگاه مجازی خبر داد و این درحالی است که این آثار، در مجموعۀ موزه‌های آستان قدس رضوی واقع در صحن کوثر حرم مطهر رضوی نیز در حال نمایش است.
مهدی قیصری‌نیک در این باره توضیح داد: از مهم‌ترین آثار معرفی‌شده در این نمایشگاه مجازی، نگاره‌های فاخر استاد محمود فرشچیان همچون تابلوی معروف «عصر عاشورا»، تابلوی «پرچم‌دار حق» با موضوع حضرت ابوالفضل(ع)، تابلوی «هدیۀ عشق» با موضوع شهادت حضرت علی‌اصغر(ع)، تابلوی «شام غریبان» و تابلوی «عرش بر زمین» با موضوع گودی قتلگاه است.
وی اضافه کرد: از دیگر آثار به‌نمایش‌درآمده در این نمایشگاه مجازی، آثار ارزشمند دیگر هنرمندان معاصر است که با عنوان «کشتی نجات» اثر رضا بدرالسماء با موضوع حرم مطهر حضرت اباعبدالله(ع)، «عصر عاشورایی دیگر» اثر سید احسان باقری و تابلوی «حضرت زینب(س)» اثر مهدی فرخی به نمایش درآمده‌اند.
قیصری‌نیک در پایان افزود: آثار نفیس عاشورایی دیگری نیز همچون تابلوی تعزیه‌خوانی «9پرده از حوادث عاشورا» اثر حسین همدانی و تابلوی خوشنویسی و طلااندازی مصرع «سرها بریده بینی بی جرم و بی جنایت» از اشعار حافظ اثر علیرضا کدخدایی از دیگر آثار معرفی‌شده در این نمایشگاه مجازی است.
گفتنی است که این آثار فاخر هنری در قالب نمایشگاه «سالار عشق» برای بازدید علاقه‌مندان در درگاه اینترنتی موزۀ آستان قدس رضوی به نشانی museum.razavi.ir  در معرض نمایش است.

افزودن دیدگاه جدید:

متن ساده

HTML محدود

Image CAPTCHA
کاراکترهای نمایش داده شده در تصویر را وارد کنید